2013. szeptember 12., csütörtök

Szilva szezon

Anyósoméknál érik a szilva ezerrel. Készült mindenféle finomság. Próbálunk minél többet megmenteni télre.
Persze azonnali fogyasztásra is gyártani kellett valamit, egy jó kis szilváslepényre esett a választás. Gabojsza leírása tetszett meg. Nagyon egyszerű volt az elkészítés, legkőzelebb annyit fogok módosítani, hogy nagyobb tepsibe teszem a tésztát, hogy ne legyen ilyen magas és mégtöbb szilva férjen rá. Gabojsza ezt írta is, csak megtévesztett a tészta mennyisége, azt hittem kevés lesz a nagy formához.
A recept:
40 dkg liszt
3-4 dl tej
10 dkg vaj
2 tojás
15 g élesztő
5 dkg cukor
3 ek. olaj
csipet só
Szilva és fahéj
Egy kis langyos tejben az élesztőt felfuttattam, majd a liszthez, tojássárgájához adtam. Beletettem a cukrot, puha vajat és olajat is. Elkezdtem szépen összedolgozni, apránként adagolva hozzá a tejet. 3 dl-t raktam bele. A tojásfehérjét a csipet sóval kemény habbá kell felverni és úgy hozzáadni a tésztához. A lényeg, hogy nokedli állagú tésztát kapjunk. Ha szépen összekevertük 1/2 órát kelesztjük. 
Miután megkelt, egy kivajazott-kilisztezett tepsibe öntöttem, szépen elegyengettem, majd a tetejét megraktam kimagozott, felezett szilvával, egy kicsi cukrot és fahéjat szórtam a tetejére, majd ment az előmelegített, 180 fokos sütőbe. Kb. 40 perc alatt megsült.
Ha kihült, aki szereti megszórhatja még porcukorral a terejét, én simán szeretem:)
Nagyon finom lett! Ami külön tetszik, hogy a kelt tészta miatt nem lesz vizes, nem ázik át a szilvától.




2 megjegyzés:

csakBea írta...

Le akartam menteni a receptet, de kiderült, hogy már meg van nekem :)
Rémlett, hogy sütöttem már valami hasonlót, de teljesen elfelejtkeztem róla,azt sem tudom mikor, és honnan vettem a receptet.

BoGyo írta...

Ez ismerős:) Néha én is rácsodálkozok néhány kajára, aztán kezd derengeni vmi:))