2014. július 28., hétfő

Szerelőbeton - kipipálva

Jippi-juppi, jippi-juppi!! Kész a szerelőbeton! Nem a homoktengeren kell végre közlekednünk:))))) Nagy boldogság ez! 
A kis apró nyomok Ricsi munkafelügyelő lábnyomai :) Természetesen végig kellett grasszálnia a frissen leöntött betonon. Szerintem ez valamilyen fétis az állatoknál:)
Ma elkezdték rakni a válaszfalakat. Délben hazaugrottunk meglesni, hogy haladnak és már derékig érő falaink vannak. Majdnem elsírtam magam:) Megjelent a fény az alagút végén :)
A kertben minden virul, ettől a rengeteg esőtől nem csoda. Tegnap este megint leszakadt az ég, pár napi locsolást megspórolt nekem.
Hétvégén végre volt időm normálisan főzni. Ami nagy öröm, hogy szinte minden, amit ettünk a kertből származott. Rántott patiszon, újzélandi spenót főzelék. (Bár szerintem ezt rosszul fordították, nekem mindig a sóska jut eszembe az ízéről, nem pedig a spenót.)

Szüreteltem a bazsalikomról is egy jó nagy csokorral, kiterítettem a leveleket száradni, így talán már a saját szárítás fog kerülni az ételeinkbe:)

Illetve még egy tapasztalat, de valószínű ezt mindenki tudta csak én nem. Patiszont eddig nem sikerült termelni, mindig csak kaptam innen-onnan, szép formás tányér nagyságúként. Nem volt a kedvenc elfoglaltságom az elkészítése, mert elég macerás volt. Sajnos valamiért nagyon fáj a gyomrom a tökfélék magjától, úgyhogy, mire kibányásztam a magokat és rántható formára szeltem, pucoltam,  a hócipőm tele volt az egésszel.
Van egy kedvenc kertészkedős könyvem: Sulyok-Siklós: Vetéstől a tálalásig. Ebben írják, hogy ne hagyjuk megnőni a patiszont, hanem még piciként szedjük le (6-8 cm) a terméseket, mielőtt a magok kifejlődnének. Egyrészt sokkal finomabb így, másrészt nem merül ki olyan gyorsan a növény és sokkal egyenletesebb és hosszabb terméshozam várható. Kipróbáltam. Hétvégén a pici ufókat rántottam ki. Igazuk lett. Nem csak egyszerűbb így, mivel nem kell bajlódni a pucolással, magozással (csak meg kell mosni és felszelelni), hanem sokkal finomabb is. Nyersen is sokkal ízletesebb. Simán elropogtattam a nyers patiszonból egyet:) Úgyhogy ezentúl is ilyen piciként fogom szüretelni. Végül is a cukkini is apróként jóval ízletesebb, nem is értem miért nem gondoltam eddig erre.
Még egy öröm. Felszedtünk pár tővel a "hatalmas" krumpli ültetvényből. Lett egy fél vödörnyi katica krumplink:)) Van benne egész szép nagy, több apró. De legalább mind egészséges. Már fenem is a fogam egy jó kis rozmaringos sült krumplira:)

Nincsenek megjegyzések: