2011. május 10., kedd

Kocogás

Március közepe táján elkezdtem kocogni (a futástól még messze vagyok). Mindig is ez volt az egyik kedvenc mozgásom, csak sosem tudtam rábeszélni egy emberkét sem, hogy jöjjön velem, egyedül meg nem volt könnyű elindulni. De aztán nagy elhatározás, meg a tükörben nem tetsző látvány rávett, hogy tessék csak elindulni, ha kell egyedül is. (Már nem is szeretnék máshogy futni csak egyedül:). Szóval felvettem a nyúlcipő helyett egy sima edzőcipőt és nekieredtem. De aztán rájöttem, hogy nem hiába lehet olvasni, hogy érdemes beruházni egy jó futócipőre. A második hét végére olyan szinten elkezdett fájni a bokám és a talpam, hogy azt hittem abba kell hagyni az egészet. De szerencsére még meg van a régi, elnyűtt kis edzőcipőm, cseréltem arra és láss csodát a láb fájás kezdett elmúlni. Szóval futottam  és futok szorgalmasan. Nem messze tőlünk van egy gumis futópálya, úgyhogy rendszeres esti látogatójává váltam. Általában heti 3-4 alkalommal tudok lemenni és kb. 30 percet futok. Egyrészt ennyire van időm, másrészt nem is nagyon bírom tovább. Ez egy 400 m-es pálya, sajnos a márciustól eltelt időszak annyira volt elég, hogy 10-12 kört fussak egyhuzamban :( Olvastam egy csomó írást futással kapcsolatban és kezdek elkeseredni, hogy ennyire puding vagyok. Én még képtelen lennék lefutni 6-8 km-eket :"( Hiába járok rendszeresen a fejlődés nem valami robbanásszerű, sőt. A múlt héten pl. sokkal rosszabbul bírtam, mint eddig bármikor. Kénytelen voltam egy pár perces sétát beiktatni 3 körönként, különben összeestem volna. Szóval úgy kezdtem, hogy az 5 kört tűztem ki célul, aztán szépen fokozatosan emeltem a körök számát, ha meg úgy éreztem, hogy jobban bírom, akkor annyit kocogtam, amennyi jólesett. Most a 10-12 kör között ingadozom. Nem hinném, hogy a levegővétellel van a gond, mert nem szúr be az oldalam, nem zihálok, mint a teve, egyszerűen csak nem bírom tovább. Na sebaj, majd szépen lassan nőnek ezek a körök. De az biztos, hogy nagyon élvezem. Teljesen kikapcsol, felfrissít. Nagyon tetszik, hogy én döntöm el mikor megyek és meddig maradok és mindezért nem kell fizetnem egy fillért sem :) Azért, hogy ne csak panaszkodjam, sikerült ez alatt a pár hét alatt megszabadulni 2 kg-tól :) és a bőröm mérföldekkel szebb mint volt. Jó, nem túl sok plusz van, még 2-3 kg-nak kellene lemennie és teljesen elégedett vagyok. De mindez úgy távozott, hogy ugyan úgy kajáltam mint eddig, nem volt semmi kínzás, koplalás. Minden este elhatározom, hogy kipróbálom (egyszer) a reggeli futást, de sajnos ezt még nem sikerült megvalósítani. Elég bagoly típus vagyok, úgyhogy a reggel mindig sírással kezdődik:) pláne, ha még korábban kellene kelni, úgyhogy ez még várat magára.

Nincsenek megjegyzések: