2011. május 30., hétfő

Szamóca szezon

Végre itt a szamóca szezon (meg a gyomlálásé)!! Nyami-nyami. Már alig vártam, hogy a tanyán degeszre ehessem magam. Eddig két jó nagy tállal termett. Bár a szamóca töveken látszik, hogy egynéhány már 4 éves, nem olyan a hozam, mint korábban. Így fájó szívvel az egyik parcellát fel fogom számolni és megfiatalítom egy új helyen. Remélem sikerül.
A kis veteményes szerencsétlenkedik tovább. A gyomlálás után szépen kiderült, hogy néhány versenyzővel gond van. Az amszterdami répát meghagytam, de a nanti répának és a petrezselyemnek nem adtam több esélyt. Kikapáltam a fenébe. Rrrrrr, nagyon mérges vagyok. Miért nem sikerült? A helyükre (tudom, hogy nem éppen időben, de úgy voltam vele, hogy nagyobb kudarc már nem érhet) vetettem bokorbabot és céklát. Majd meglátjuk mi sül ki belőlük. Ja, meg a szép kis foghíjas répa sorba vetettem kaprot. Ezt itthon is akarok nevelni cserépben. Hátha összejön. Jó későn jutnak eszembe a dolgok, de ez van.
A cukkini most szépen fejlődik, legalább valami sikerélményem is lesz. Bár biztos másoknál ezerszer szebb és nagyobb levelei vannak, de nálunk a homoktengeren már ez is nagy szó, ahogy most kinéz:)
A komoly 7 tő kifli krumplink is jól van. Bár megjelentek a krumplibogarak, egyenlőre nem vészes mennyiségben, így őket szépen matricává simogattam. De a dögök lerakták a petéiket, melyeket nagy sajnálkozás közben szintén elpusztítottam. Remélem hatásos volt az öldöklés. Bár biztos, ami nem biztos, fogtam magam és egy kis loc-s vízzel lepermeteztem őket. Még régebben hallottam, hogy a leandereken lévő tetűket és atkákat szépen eltávolítja. Így próba cseresznye lefújtam a krumplit. Gondolom a "szappanos" íz miatt megy el a kedvük a zabálástól. Egyenlőre úgy nézett ki, hogy segített, mert vasárnap egy bogarat sem találtam.
Különben gyönyörű kint minden. Szépen erősödnek a gyümölcsfák. A meggy legalább 40 cm-t hajtott, nem is értem, nő mint a bolondgomba:)
Az egyik rózsabokorért viszont nagyon aggódom. Néznem kell valami szert hétvégére, annyira tetves  lett szegény, hogy kiszívták az életet belőle. Nagyon remélem, hogy nem pusztul ki. Muszáj ilyen drasztikus szerekhez nyúlni, mert a levendula és társai sajnos nem segítenek:(
Hétfő van és én már a hétvégét várom :))

Nincsenek megjegyzések: