2011. május 4., szerda

Búbos pacsirta

A hétvégén kint voltam kicsit a tanyán megöntözni a veteményest és a fákat. Természetesen miután végeztem a locsolással kezdtek gyülekezni a felhők és a természet szépen elintézte, amivel én 3 órát eltöltöttem :) Na sebaj, így biztos kapott elég vizet minden. Kezd látszódni vmi mozgolódás a veteményesben. Minden kikelt egyedül a répára haragszom. Az amszterdami egész jól növöget, bár még kicsit hiányosnak tűnik, de a nanti-hoz képest sűrű. Többet nem veszek ilyen fajtát, tavaly is megszívtuk vele, úgy látszik az idén se lesz jobb a termés. Kikelt a cukkini is, most izgulok is miatta, hogy ebben a hidegfrontban nehogy baja legyen. Pedig olyan kis szépek, remélem megússzák a hideget!! Na de ha már búbos pacsirta a bejegyzés címe, rátérek a lényegre. Már a múltkor is láttam egy kis barna madárkát a fűben mászkálni, de messze volt és nem tudtam rájönni, hogy mi lehet. Most is, ahogy locsolgattam a veteményest egy kis madár poroszkált el nem messze tőlem. Figyelgettem-figyelgettem. Nagyon rejtőzködő színe volt, néha alig vettem észre, hogy hol van, úgy beleolvadt a környezetbe, csak a fején lévő kis bóbitára lettem figyelmes. Én mint nagyon-nagyon-nagyon kezdő madárfigyelő, sajnos kukán álltam a dolog előtt, hogy ugyan mi lehet. Nekiálltam keresgetni és megtaláltam, hogy egy búbos pacsirtát láttam:))) Úgy örültem neki! Le is fényképeztem, de sajnos már nagyon messze volt, úgyhogy a képen csak én találom meg, így inkább a wikipédiáról töltöttem le képet, meg itt van is egy jó leírás róla. Így megint egyel nőtt a kis madárlistám:)
Találtam egy jó linket madárhangokkal kapcsolatban itt ni.

Nincsenek megjegyzések: