2011. augusztus 31., szerda

Befőtt


Elkészült az első barack befőttem. Tegnap vettem ki a dunsztból. Hmmm. Vegyes érzelmeim vannak. Két üveggel tettem el próbaképpen. Ezzel a nagyobbal és egy normál üveggel. Sikerült belehúznom a befőttes üveg kínálatba úgy, hogy nem a legjobban záródókat találtam meg. A kisebb üveggel meg is kellett bontanom, mert elkezdtek barnulni a barackok. A nagyobb üveggel már amikor elraktam szenvedtem, mert folyton picergett a teteje, így inkább plusz egy fóliával lezártam, így nem lett baja. Tudom-tudom, ha alapból láttam, hogy nem jól zár, miért nem raktam másik üvegbe. Azért mert ez a nagy annyira tetszik :)) Elvileg olíva bogyós volt, de szerintem barack számára találták ki:) Meg a fóliás megoldás bevált. Még sosem raktam el, nyáron a meggy volt az első próbálkozásom (szerencsére annak nincs baja) és ezen felbuzdulva álltam neki a baracknak.
Így készült: vettem kb. 2 kg sárga húsú őszibarackot, nem voltak puhák, de nem is kőkemények.
Jól megmostam, aztán zöldség hámozóval meghámoztam. Szépen negyedeltem, beletöltöttem őket az üvegekbe. Közben felforraltam vizet (előtte kimértem, hogy a telerakott üvegbe mennyi kell). A barackokra raktam 2-3 ek cukrot (a nagy üvegre 6-ot), aztán felöntöttem vízzel, fejre állítottam és ment rá a tető. Majd félig vízzel töltött lábasba állítottam őket és gyöngyözésig forraltam, utána mentek a dunsztba. Amit megbontottam finom volt, ropogósak voltak a barackok, nekem pont elég édes volt. Ha nem lett volna gáz a tetejével teljesen jó lett volna :) Remélem a nagy üveg kihúzza télig.

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Tegnap én is barackot raktam el. Két hatalmas befőttes üvegbe, mert csak az volt itthon. Kérdés, ha megbontjuk, hogy fog elfogyni annyi befőtt, de majd rákészülünk.
Én is kezdő vagyok, az idei az első év a befőzéssel. Izgulok is lesz-e ehető, nem erjedő befőtt, lekvár télire. Bár biztosra mentem és tettem tartósítót mindegyik tetejére. Gyáva kukac vagyok.

BoGyo írta...

Én is attól félek, hogy lassabban tudjuk majd enni, mint kellene, mert nekem is szép nagy ez az üveg :) Én múlt évben csináltam először lekvárt, egyből bumm bele tartósítószer nélkül és szerencsére sikerült. Tavaly még a két celofán közé szalicil megoldást választottam most pedig a fejtetőre állítást. Remélem így is jó lesz. Eddig amit megbontottunk rendben volt. Ha raktál rá tartósítószert szerintem nem lesz gond velük:)