2011. augusztus 30., kedd

Hőség utáni állapotfelmérés

Iszonyatos meleg volt múlt héten. Egyszerűen meg lehetett sülni. Szegény kis növénykék az erkélyen nagyon szenvedtek. Nem győztem öntözni. A muskátliknak jól megperzselődött a levelük, de szerencsére nagyobb bajuk nem lett. A bazsalikomot minden este újra kellett éleszteni, mert hiába öntöztem reggel-este, akkor is nagyon lekókadtak a levelei mire hazaértem.
Viszont a paradicsomaim jól érzik magukat. Bár egy kicsit mókásan néznek ki, mert az alulról felkopaszodott növényeken most rengeteg hajtás nőtt felülről. Sőt, kis paradicsomok is vannak :)) Bár az egyik parkónak a szombati szél megroppantotta a szárát, azért remélem nem megy tönkre.
A gombafertőzés utáni levélszáradás után, ezek már sűrű növényeknek számítanak :)
Hétvégén voltunk a tanyán. Na, ott aztán látványos nyomokat hagyott a hőség. A fű kiégve, fákon sok sárga levél, tikkadozó virágok :( 
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az évelő virágokon kívül csak büdöskét és rézvirágot ültettem. Ezek szokták legjobban bírni a ritka öntözést és a nagy meleget. A büdöskék most is, ahogy kaptak egy kis vizet magukhoz tértek. Viszont a rézvirágokkal egyáltalán nem vagyok megelégedve. Mindig szokott lenni egy csomó, hosszú szárú virág, az idén viszont alig maradt meg pár tő és azok is mini méretűek lettek :/
Viszont új szomszédunk van:))

Ez a csacsi legelészik az egyik szomszéd tanya körül. Nagyon édes :) Néha megszólal, olyan a hangja mintha egy rossz vaskaput próbálnának kinyitni :))
Remélem most már mérséklődik a meleg, mert így elég siralmas látványt nyújtanak a növények.
Tegnap elmentünk sövénynyírót nézni, mert a Leylandikat meg kell nyírni az idén. Találtunk is egy Alco-t ami jó lehet, de azért szétnézünk, hátha találunk valahol még kedvezőbb áron. Nem tudtam ellenálni a sok szép krizantémnak, úgyhogy egyet haza is vittem:)

6 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Aha! Te is egy vagy közülünk! Növényvásárló.:)
Tetszik a csacsi, rég láttam már igazit.
Az öntözés nálunk sem megoldott, csak a cserepeseket locsolom, meg azt néhány bazsalikomot, ami hajlandó volt kikelni. De szerencsére a földünk jól tartja a nedvességet, lassan szárad ki, csak a teteje porzik. Ezért a virágok jobban jártak, mint nálatok. Az uborkák, tökök, babok kevésbé. Nem ettünk semmit róluk.

BoGyo írta...

Igen:) Mindig türtőztetnem kell magam, hogy ne vásároljak össze mindent :) De ha egyszerűen olyan szép növények vannak.
A veteményes nálunk siralmasan sikerült az idén. Egyedül a cukkinik produkáltak jól. A zöldbab, ami még jó lett volna, pedig egy nyuszi áldozatává vált:)

csakBea írta...

A mi kertünk környékén van egy birkatelep. Látni nem látszik tőlünk, csak hallani lehet, valószínűleg ott lakik a szamár is, amit szoktunk hallani. Bírom a hangját, megnevettet. Ugye, hogy milyen kényes a rézvirág?

BoGyo írta...

:)) Én is mindig vidulok rajta, meg csípem, ahogy konokul ácsorog mintha meg lenne sértődve a világra:)
A rézvirág egy kis piszok, pedig úgy szeretem, olyan szép. Nehéz olyan virágot találnom, ami jól érzi magát a homokon meg bírja víz nélkül:( Lehet, hogy kövirózsát kellene nagyüzemben ültetnem, az nagyon jól elvan:))

csakBea írta...

Nálam a kövirózsa is kidöglött, de tényleg. Őt mondjuk nem sajnálom, nem volt szép.

BoGyo írta...

Hűűű, akkor nálatok sem egyszerű a talaj:)))
Már gondolkoztam, hogy levendula ültetvényt kellene csinálnom, az biztos nagyon csípné a forró nyári napokat :) Gyönyörű látvány lenne, na meg az illata!! Van pár tő, szerencsére azok jól vannak, úgyhogy nem elvetendő ötlet :)