2011. szeptember 10., szombat

Gyökereztetek :)

A héten B. anyukájáéknál voltunk segíteni. Minden nap úgy elrepült, hogy mire észbe kaptam már este volt. Imádom amikor van pörgés, folyamatosan lehet tenni-venni.
Azért egy kicsit hobbiztam is. Van egy csomó gyönyörű növényük és galád módon megpróbálok vinni belőlük haza (persze miniatűr formában). Lehet, hogy nem igazán a legjobb időt választottam a növények gyökereztetésére, de egy próbát azért megért.
Szóval a kísérleti listán szerepel: buxus, hortenzia, encián, babérmeggy és vmi sárga virágú bokor (ha jól gondolom örökzöld orbáncfű lesz) és aloe vera.
A kép hiányos, a héten
folyamatosan nőtt a számuk:)
Az enciánra úgy esett a választás, hogy meg kellett metszeni a szép gömb alakúra nevelt kis enciánt és sajnáltam kidobni a levágott hajtásokat és vízbe tettem őket. Aztán mivel tök jól érezték magukat és találtam virágföldet elültettem, próba szerencse, hátha lesz belőlük valami.
A kertészkedés mellett sütöttem egy sütit (a héten már másodjára ugyan azt, szerintem bevált:). Volt egy csomó körte, amivel kezdeni kellett valamit, úgyhogy nekiálltam körtés süti után kutatni és ezt találtam. 
Nagyon egyszerű süti és nagyon gyorsan meg van.
Ilyen lett.
Kell hozzá 5-6 körte, 1 pohár liszt, 1 pohár cukor, egy pici fahéj (elhagyható), 1/2 pohár olaj, 1 dl tej, 3 tojás, 1/2 csomag sütőpor. A tésztát összeállítjuk. Kivajazunk, kilisztezünk egy tortaformát. Alulra vékony körteszeleteket teszünk (én azt tapasztaltam, hogy vékony szeletekből elég 1-2 sor, különben eláztatja a tésztát). Rálottyantjuk a tésztát, a tetejére szintén teszünk egy vékony sor körtét és mehet a sütőbe. 180-200 fokon 25-30 perc alatt megsül. Másodjára variáltam annyival, hogy a tésztába csepegtettem barack lekvárt, nagyon finom lett, viszont a tészta nem lett annyira porhanyós. Ízlés szerint lehet bele dobálni kinek ami tetszik.
Holnap indulunk haza és kezdődik a szokásos hétköznapi robot. Bele sem merek gondolni mi fog várni az irodában :) Azt hiszen ott is lesz tennivaló bőven :)

5 megjegyzés:

csakBea írta...

Én is azért szoktam gyökereztetni, mert sajnálom a lemetszett ágakat kidobni. Pedig már meg kellene metszeni a fagyalt és a bukszusokat, de hová fogom eldugni az ágakat? :)

Juhmeli írta...

Én is a levágott buxuságakat dugványoztam, meg loptam, khmmm, szereztem babérmeggy, madárbirs, hóbogyó hajtásokat és kuncsiztam kínai selyemmirtuszt is. De olyan türelmetlen vagyok. Messze még a tavasz, a nyár, hogy szétkaphassam a dugványokat, már ha túlélik a telet. Sok sikert mindenkinek!

BoGyo írta...

Szurkolok, hogy sikerüljenek! Én is minden nap nézegetem őket, hogy mi van velük. Bár a végleges helyükön még nagyon gondolkozom, az erkélyre nem nagyon férnek hosszú távon, a tanyán meg a hortenzia nem biztos, hogy értékelné a szárazságot:( Na mindegy. Elsődleges feladat életben tartani őket:)

Fróni írta...

Tök jó a blogod BoGyo! Kipróbálom ezt a sütit!!!

BoGyo írta...

Köszönöm szépen:) Remélem ízleni fog, nekünk bevált!