2011. szeptember 19., hétfő

Hétvégi pihi

A péntek esti sokk után csak jól alakult a hétvége. Jót bográcsoztunk, beszélgettünk, heverésztünk stb. Valamint nagyüzemben lecsót gyártottunk:)
Még múlt héten kaptunk egy csomó paradicsomot és paprikát. Rengeteg volt, kezdeni kellett velük valamit, különben tönkre mennek. Úgyhogy megpróbálkoztam a lecsó eltevéssel.(mostanában teljesen rákattantam a rizses lecsóra). Ebben is kezdő vagyok, úgyhogy majd meglátjuk hogy sikerültek.
Ezen a weboldalon találtam egy számomra megfelelő receptet. Így csináltam (természetesen über tisztaság, edény, üveg stb. fertőtlenítés az egész hajcihő előtt és alatt):
1,5 kg apróra vágott hagymát megdinszteltem, raktam rá 1 kanál sót. Majd erre raktam 1,5 kg felaprított paprikát és szintén 1 kanál sót. Majd az egészre 1,5 kg felaprított, megpucolt paradicsomot és 1 kanál sót.
Szépen rotyogott a cucc, kóstolgattam és még raktam bele egy fél kanál sót valamint törtem bele egy kis feketeborsot. Közben a befőttes üvegeket vízzel töltött tepsibe állítottam és elkezdtem forralni. Amikor úgy láttam, hogy kellően összeforrt a zöldségek, akkor szépen belemertem az üvegekbe. Mielőtt lezártam 3 üvegbe raktam egy minimális szalicilt és felöntöttem olajjal. 2 üveget pedig csak simán olajjal öntöttem fel. Nem raktam még el, nem tudom, hogy az olaj kellően fogja-e tartósítani. De ha sikerül inkább tartósítószer nélkül készíteném a jövőben, mint minden egyéb kajánkat.
Ezútán B. segítségével ráraktuk a kupakokat és mentek a dunsztba. Vasárnap estére szépen kihűltek. Volt egy félig töltött üveg, amit gyorsan le is teszteltünk, hogy mit gyártottunk. Az eredmény nagyon tetszett. Pikk-pakk bekebeleztük. Annyit variálnék rajta, hogy szerintem elég a fele mennyiségű hagyma. Bár maga a lecsó nem lett túl hagymás így sem, de szerintem fölösleges ilyen sok (így utólag már nagyon tudok okoskodni :) ).
A hétvége másik "nagy" eseménye a Leylandik nyírása volt. Most először kerültek kés alá. Szépen meg lett nyírva az oldaluk. A tetejüket majd tavasszal vágjuk el. Olyan szépek lettek! Próbáltam lefényképezni reggel amikor indultunk, de nem volt túl jó a fényviszony meg nem igazán látszik a képen a szép hosszú, egyenes fasor.
Különben mindenen látszik, hogy itt az ősz. Egyre több sárga levél jelenik meg a fákon (most nem is akarok a fűzfára gondolni), valamint elkezdett potyogni a dió. I
tt van az ősz, itt van újra....

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Ügyesek vagytok. Jó fog esni egyszer-egyszer kibontani egy üveget és nyarat csempészni a télbe, ha kibírjátok addig.:)

BoGyo írta...

Bizony kérdéses, hogy meddig fog tartani. A párom már tegnap megkérdezte, hogy nem bontunk-e meg egy üveggel:))) Bár ennek csak örülök, mert ezek szerint tényleg ízlett neki:)