2012. november 5., hétfő

Dolgozgattunk

Végeztünk a szőlő kiszedéssel. Szerencsére az idő kegyes volt velünk és szombat-vasárnap szép időben dolgozhattunk. A tőkék kint vannak a földből, még hátra van a felművelés és a kerítés elkészítése. A gyümölcsfákat már csak tavasszal tudjuk elültetni. De legalább ezzel a részével megvagyunk.
Ültettem néhány tő epret, anyósom gyökereztette nekem cserepekben, remélem megfogják és nem lesz gond velük. Kicsit későn kerültek a földbe, de reménykedem, hogy megmaradnak.
Még gyártottam a madárkáknak egy földimogyoró füzért. Pár hete elkezdtem az etetésüket, azóta szépen megszokták, hol találják az eleséget. A füzért is egész hamar felfedezték és el is kezdték bontogatni:) A szajkó is állandó vendégünk lett. Elég viccesen fest a kis madarakhoz méretezett etetőn, de ez nem tartja vissza. Valamint a kis piszok már félig megzabálta a dísznek kirakott kukorica csöveket is:)
Szép volt kint. Szeretem az őszi színkavalkádot!
 

3 megjegyzés:

csakBea írta...

Nagyon szép ez az őszi tájkép, ez a tanya egy része?
Szerintem a mogyorót csak az olyan nagy madarak tudják megenni, mint a szajkó, vagy a varjú. Az énekesek, a cinkék, a tengelicek nem. Legalábbis az én papagájaim nem tudnának mit kezdeni egy egész mogyoró szemmel, legalább félbe kell neki törni, akkor is megfogják a lábukba, és úgy harapdálnak belőle.

Juhmeli írta...

Mi még nem készítettünk etetőt, szégyellem is érte magam, mert szinte óramű pontossággal jár a cinkecsapat a környéken. Na, talán a héten rittyentünk vmit.

BoGyo írta...

Érdekes, mert a cinkék kezdték el bontogatni a mogyorókat. Kis darabkákat csíptek ki belőle. De ha nem lesz jó nekik, szerintem a szajkó 1-2 nap alatt el fogja hordani:)
Érdemes kirakni szerintem etetőt, olyan kedves kis lények, jó elnézegetni őket!
Az erdős rész nem messze van tőlünk, sajnos a fénykép nem adta igazán vissza a színeket, élőben tényleg csodás volt.