2012. november 16., péntek

Kajagyár

Folytatódik a móka. Most valahogy sokkal könnyebb, mint tavasszal. Az biztos, hogy egyáltalán nem éhezünk, normálisan eszünk, csak kenyér és hús stop van.
Az elmúlt héten ezek kerültek sorra:
-krumplifőzelék
-lencsefőzelék
-hagymásbab
-párolt zöldségek (gomba, répa, karfiol)
-spenótfőzelék tükörtojással
-zöldségleves
A főzelékeket nem szoktam sűríteni, csak saját magukkal. Vagyis egy kicsit kiveszek a zöldségekből, tejfölt adok hozzájuk és összeturmixolom.Így teljesen jó állagot kapok.
Ismét kiemelek 2 finomságot:
Az első egy krumplis étel. Egy jó adag krumplit hajában megfőztem, majd miután megpuhultak hosszában kettévágtam és sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket. Vajdarabkákkal megkentem a tetejüket, fűszerrel megszórtam őket (most steak fűszert használtam), majd egy kis csipet reszelt sajtot raktam a tetejükre. Mentek a sütőbe, ahol addig melegedtek, hogy a sajt megpiruljon a tetejükön (ha van grill funkció, azzal is megoldható). Amíg pirultak a krumplik egy kis tejfölt kikevertem steak fűszerrel (hogy rímeljen a krumplira az ízvilág). Miután kész lett a krumpli ezzel a tejfölös mártogatóval ettük. Nagyon finom, laktató volt.
A másik kaja, új kedvencem, a kukoricadara felhasználásával készült. Legyen a neve tejszínes póréragu puliszkával.
Gyorsan elkészíthető, semmi extra nincs benne.
Fogtam egy nagyobb lila-főzőhagymát és felaprítottam. Az egyik felét pici olajon megpirítottam (a másik fél a puliszkába kell), majd egy felkockázott paprikát is mellédobtam. 2 póréhagymát felkarikáztam (kb. fél cm-es karikák) és ez is ment a hagymás alaphoz. Egy kis vízzel felöntöttem (kb. 1 dl), fedővel lefedtem és közepes lángon pároltam. Miután úgy láttam, hogy megpuhultak az összetevők tejszínnel felöntöttem, sóztam, borsoztam, még egyszer felforraltam és kész is lett. Közben elkészítettem a puliszkát a múltkor leírtak alapján.
Mivel ezt este készítettem ma ebédre, ezért a puliszka már kihűlt, amikor porcióztam az éthordókba. Sajnálom, hogy nincs fagyis kanalam, jópofa kis gombócokat lehetett volna csinálni, így csak kanállal adagoltam, de azért így sem néz ki rosszul. Fincsi ebédünk lesz:)

Nincsenek megjegyzések: