2012. november 9., péntek

Mit együnk? :)

Ismét húsmentes étkezésbe fogtunk. Úgyhogy zöldség evés megy ezerrel. Az a baj, hogy valahova elkevertem a múltkor véres verejtékkel összegyűjtött kaja ötleteket, így nem győzök agyalni, hogy mit is készítsek. Mostantól szépen jegyezgetem, hogy miket ettünk, többet nem szúrok ki magammal:)
Eddig ezek kerültek a tányérunkra:
-spenót főzelék főtt krumplival
-kukoricakása rudacskák lecsóval
-párolt répa tejszínes gombával
-tepsiben sült cékla
-Pataki tálban készült zöldségek
Két kaját kiemelek, korábban nem ettem de jó szívvel ajánlom.
Az első a tepsiben sült cékla. 
Egy párszor említettem, hogy nagy River Cottage rajongó vagyok:) Ebben a műsorban többször láttam ezt a megoldást. Mivel pár hete kaptunk egy csomó céklát, ezért időszerűnek láttam kipróbálni a dolgot.
Az elkészítése nagyon egyszerű. Megpucoltam a céklát (nem kell előfőzni), felkockáztam, beleszórtam őket egy tepsibe, raktam még bele negyedekre vágott lilahagymát (kb. 3-4 fej), 2 gerezd aprított fokhagymát. Egy pici olajjal meglocsoltam az egészet, jól megsóztam, borsoztam ment a sütőbe. Először kisebb hőfokon sütöttem (kb. 120 fok, de egy régi gázsütőben készítettem, amit igazán nem lehet már szabályozni, így csak a láng nagyságát tudtam figyelni). Mikor úgy találtam, hogy megpuhult a cékla, akkor egy kicsit nagyobb hőfokra vettem, hogy egy kicsit karamellizálódjon a cucc. Ez adja meg neki a jó ízt, nem szabad kihagyni. Mikor kész lett, egy kiskanálnyi (tényleg csak pici kell) balzsamecetet öntöttem rá, összekevertem, így újra szép, élénk színe lett.
Önmagában is finom, de köretnek is tökéletes.
A másik felfedezésem a kukoricakása. Ha trendin akarnék fogalmazni, akkor azt írnám polenta, de ettől rosszul vagyok, hogy mindent majmolunk külföldről.
Eddigi tapasztalatom ezzel az étellel nem volt túl jó. Gyerekkoromban nem ettem, de apukám mindig emlegette, hogy milyen finom, így párszor megpróbáltam elkészíteni. Arra emlékeztem, hogy náluk úgy készült, hogy hagymát pirítottak, majd felengedték vízzel, ment bele a dara, ízesítették és készre főzték. Na én ezek alapján az emlékek alapján nekiálltam, de bárhogy próbáltam, nem ízlett.
Na de. Szintén RC műsorban volt egy jó ötlet. Főztek egy jó sűrű kását, tepsibe borították, miután megkeményedett felszelték és olajon megpirították. Ez nagyon megtetszett és beindította az agyam, úgyhogy adtam még egy esélyt.
Felaprítottam egy közepes fej hagymát (én most lilát használtam) és minimális olajon megpirítottam. Miután eddig vízzel öntöttem fel és nem jött be, most kipróbáltam tejjel. Kb. 4-5 dl tejjel felöntöttem, miután ez felforrt 2 dl darát beleszórtam. Folyamatosan kevergettem, hogy ne legyen csomós. Sóztam, borsoztam. Volt itthon egy pici sajt, azt pedig belereszeltem, ettől nagyon finom, krémes ízt kap. Miután még egyszer felforrt és besűrűsödött a massza, sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem (könnyű lesz levenni róla) úgy, hogy kb. 1 cm magas legyen. Hideg helyre raktam és vártam, hogy kihűljön és jól megszilárduljon.
Miután ez megtörtént szépen feldaraboltam, kb. akkora darabkákra mint a halrudacskák. 
Kiolajoztam egy serpenyőt (mintha palacsintát sütnék) és szépen megpirítottam a rudacskákat. 
Meglepően jó kaja lett. A kása is jó volt (el tudnám képzelni gombapörkölt vagy egyéb kaja mellé, de akár önmagában is), de így kisütve meg igazi csemege. Lecsóval ettük.

8 megjegyzés:

Kert utca írta...

Én is nagy RC rajongó vagyok! A kenyérsütést pl. egyszer már nagyjából feladtam, és pont akkor láttam egy részt, amiben Hugh szervezett egy fiatal anyákból álló kenyérsütő-kört, és ettől visszajött a kedvem:)

A receptjei is tetszenek, de nálunk férjemet ilyen újdonságokra elég nehéz rávenni. A cékla esélytelen, de azért magamnak valszeg megsütöm, a kukoricás téma viszont talán még a lányomnak is bejönne, úgyhogy kipróbálom. Korábban én is csak vízzel csináltam, és az nekem sem ízlett, úgyhogy eztva tejest mindenképp megpróbálom!

BoGyo írta...

Azt a részt én is láttam! Annyira tetszett! Tök jó élmény lehet úgy együtt sütni!! Másrészt rávilágított, hogy nem olyan nagy ördöngősség csak merni kell belevágni.
A puliszkába tegyél egy kis sajtot is, az is sokat ízesített rajta. Illetve kívánja a sót és fűszereket. De finom dolog. Remélem Nektek is bejön!

csakBea írta...

A River Cottage-t én is imádom! Nézni... Az ételeit kipróbálni már nem annyira, de szívesen élnék ott.

BoGyo írta...

Az biztos, hogy gyönyörű helyen forgatják! Még a téli felvételek is eszméletlen, hogy milyen színesek, zöldek! Szép az az Anglia, a csudába is:)

csakBea írta...

Nem is csak a táj, hanem az angol vidéki élet. Nem is tudom, valahogy olyan... nyugodt nekem. Persze belülről biztos más, de mintha ott nem stresszelnének az emberek, meg nem irigykednek, nem izgulnak.

Juhmeli írta...

Hogy hiányoznak ezek a műsorok! Most (két éve) nincs tv előfizetésünk, de legalább van kert:) Meg internet is van, szintén két éve. Mint a kert.:)
A puliszkát utáltam, de ezzel most lehet, hogy újabb próbát teszek.

BoGyo írta...

Ha gondolod, youtube-on megtalálod, fent van szinte az összes évad.
A lényeg a kert! Én odaadnám a tv előfizetésünket egy kertért cserébe:D

Juhmeli írta...

Nem is panaszkodom:) Igyekszem elméletből gyakorlatra váltani:)