2012. november 22., csütörtök

Továbbra is csak főzök

A heti étrendünkben most sok ismétlés volt. Mindenféle főzelék, párolt zöldség stb. Viszont két újdonság is étlapra került. Egy kis engedmény volt, mert elvileg nem eszünk kenyeret, de az egyik recepthez használtam zsemlemorzsát, ennyi bűnözés kell:)
Az egyik egy mókás krumpli, amit ha jól emlékszem a pinterest-en láttam. Érdemes mással együtt betenni a sütőbe, hogy kihasználjuk az energiát, mert elég sokáig, egy kicsit több mint egy órát kell sütni. De megéri, mert egyrészt mutatós, másrészt pedig nagyon finom étel a végeredmény.
Az elkészítése egyszerű. Jól megsikálunk egy adag vékony héjú krumplit és óvatosan bevagdossuk őket. De úgy, hogy ne vágjuk át őket teljesen. Tepsibe rakosgattam, mindegyik tetejére raktam egy kis vajat és fűszerrel, sóval megszórtam őket. Ez a vajas cucc szépen bele fog olvadni a vágásokba, így minden íz jól átjárja a burgonyát. 180-200 fokon bő órát sütöttem.
A másik kaja egy fajta rakott vagy rántott karfiol, de igazán egyik sem. Ritánál láttam a receptet.
Egy egész karfiolt jól megmostam, rózsáira szedtem és vajas, sós vízben előfőztem. Hogy egy kicsit puha legyen, de ne essenek szét a rózsák.
Pirítottam zsemlemorzsát, megforgattam benne a kis karfiolokat és tepsibe rakosgattam őket. Tejfölt kikevertem egy kis fokhagymával, sóval, borssal és reszeltem bele sajtot is. A karfiol tetejére kanalaztam a kencét, majd végül megint megszórtam egy kis morzsával. A sajt segít, hogy a tejföl ne száguldozzon le a karfiolokról, hanem szépen rásüljön. 180 fokon sütöttem kb. 20-25 percig. A maradék tejfölös öntettel ettük.
(Ma pedig brokkoli pürét eszünk. Pillanatok alatt megvan és nagyon finom.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

... és most akkor ennyi zöldséges diétás nap után hogy Vagy, milyen változást érzel?

BoGyo írta...

Minden rendben van. A kenyèr nem hiányzik, csak egy kicsit a tésztás ételek:) De érdekes, hogy sokkal kevésbé éhezem meg, több energiám van. Nem vagyok túlságosan édes szájú, úgyhogy süti hiányom sincs.
Tetszik, hogy sok újdonságot hozunk ki a zöldségekből. De azért amikor tegnap egy főzős műsort néztünk és egy jó kis húsos kaját mutattak, nyeltem egy nagyot:)
Jó méregtelenítő az biztos, meg az akaraterőt fejleszti :)
Nem utolsó sorban ez egy kevésbé megterhelő módja a fogyózásnak. Bár nálunk nem ez volt most a cél.