2011. október 20., csütörtök

Gondolat


A Dalai Láma, mikor arról kérdezték, hogy mi az, ami leginkább meglepi az emberiséggel kapcsolatban, ezt válaszolta:
"Az ember. Mert feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Azután feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. 
És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg és azután úgy hal meg, hogy soha nem is élt igazán."

3 megjegyzés:

csakBea írta...

Nagyon bölcs gondolat, nem hiába a Dalai Láma találta ki!

Juhmeli írta...

Ez teljesen igaz. Nap, mint nap figyelmeztetem magam, hogy lassítsak, álljak meg, és élvezzem, ami van, mert az is olyan sok. Több, mint elég és felfogható.
Elrohan az idő, nemcsak a percek, az órák, hanem az évek. Úgy érzem még csak most voltam terhes Petivel, pedig már óvodás. Van társam, gyerekem, otthonom, kertem:), és mind egészségesek vagyunk. Kell ennél több? Sajnos olyan az emberi természet, hogy nem éri be ennyivel. De résen vagyok!!!

BoGyo írta...

Nekem is vigyáznom kell, hogy ne kapjon el a gép. De azért nem lesz baj. Szeretem az élet apró örömeit, hálás vagyok a körülöttem lévőkért és elégedett vagyok azzal, amink van. A párommal mindig azt mondjuk, hogy csak egészség legyen és akkor minden rendben lesz!