2011. október 25., kedd

Kosárfonás (4. alkalom)

Most nem készítettem fotót, mert ismét csak egy felül összekötött kosárkát tudnék mutatni. Nem született kész mű. Tehát a mostani projekt egy kis gyümölcskosár lesz. Az enyém nem lesz túl nagy, mert nem csináltam nagy alapot. Szóval megtörtént az alap készítés 12 berakó szállal (sajnos nem tudom hogy mondják pontosan), majd sövény fonással zártuk le. Ez azt jelenti, hogy 2 hosszú, vékony vesszőt (ami körbeéri az alapot), a vékony felével, egy 1 előtte-1 mögötte módszerrel végigfonunk, majd ha körbeértünk megint 2 vesszővel folytatva (a toldásnál a vastag felét rakjuk), körbefonjuk az alapot. Ez elvileg szépen lezárja az alapot, hogy ne kezdjen bomlani. Nálam valami galiba történt, mert elég bomlós képet mutat a cucc,  de az oktató szerint nem lesz baj vele. Szóval ha lezártuk az alapot 24 szálat beszúrunk az alap merevítői mellé. Jó hosszú kb. 5 mm-es vesszők legyenek, ezek lesznek az oldalkarók. Ha beszúrtuk, akkor szakszóval élve, fel kell "gyökkenteni" őket. Ez azt jelenti, hogy nagyon óvatosan, nehogy elpattanjanak, fel kell hajlítani őket, hogy fönt össze lehessen kötni az összeset. Ha néhány szitkozódó szó és vessző csere után ezzel megvagyunk, akkor egy hármas fonással elkezdjük a művet. Fogunk 3-3 hosszú, vékony vesszőt, és szépen 2 előtt-1 mögött módszerrel, a vékony végével kezdve elkezdjük a berakást. Közben persze folyamatosan spricceljük a művünket, nehogy elpattanjanak a vesszők (jobbról balra haladunk). Na, én most eddig jutottam. Ezután történik a berakás, ha jól gondolom 24 vékony szállal. De ezt majd legközelebb.
Amúgy a tegnapi nap, nem ment a legjobban. Azzal kezdődött az egész, hogy nem voltak meg a múltkor kiválogatott vesszőim, úgyhogy fél órát csak nézegettem, hogy mit csinálnak a többiek, mert újat kellett válogatni és annak bizony ázni kellett. Utána meg hol elpattant a vessző, hol bénáztam, hol mérgelődtem, hogy ronda lett az alapom. De biztos front lehetett, mert a többiek is elég morcos hangulatban voltak, senkinek sem sikerült semmi. De azért jó volt. Sajnos legközelebb csak 2 hét múlva lesz tanfolyam, remélem addig nem felejtek el semmit.:)

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Ne aggódj! Szerintem tök normális, ha az elején nem megy minden döccenő mentesen. De lehet, hogy ezzel a szöveggel csak a saját zökkenőim létjogosultságát akarom igazolni:) Zárójelben: Mondom ezt úgy, hogy én biztos kiakadtam volna, ha lenyúlják a vesszőimet.
Azért legközelebb képes riportot kérek.:)

BoGyo írta...

Lehet, hogy az én fejem tetején is látható volt a kicsapó gőz:) bár igyekeztem nem felrobbanni:)
Nagyon bizakodó vagyok, úgyhogy remélem a következő óra már jobb lesz. Végül is minden csak elszántság és gyakorlás kérdése. És ha vmit a fejembe veszek azt végig csinálom ha fene fenét eszik is:) Remélem kész mű fotót tudok majd készíteni!!:)

Juhmeli írta...

Mióta tanfolyamra jársz, séta közben állandóan szemezek a szomorúfüzek hosszan lelógó hajtásaival.:)