2011. október 6., csütörtök

Nem bírok magammal

Tegnap este elmentünk egyet csavarogni az egyik kertészeti áruházba. Szigorúan csak nézelődni:) Természetesen ahogy kiértünk a növények közé elcsábultam. Nagy-nagy akciók voltak, úgyhogy egyszerűen képtelen voltam megállni, hogy ne szerezzek be 1-2 növényt (na jó 4 lett belőle). Pont voltak olyan növénykék akcióban, amiket szeretnék a tanyára. 
Ők lettek a választottak: cserjés pimpó (Potentilla fruticosa) 2 db, illatos barátcserje (Vitex Agnus-Castus) 1 db, Babérmeggy (Prunus laurocerasus) 1 db.
Most azon megy a vacilálás, hogy most kiültessük őket vagy csak tavasszal. Mert pár éve vettünk egy babérmeggyet és az nem élte túl a telet. Viszont nem tudom, hogy az erkélyen vagy bent a lakásban mennyire bírnák:( Örömmel fogadnék egy-két tanácsot!!!
Miközben nézelődtünk megakadt a szemem a dísztökökön is. Nagyon szeretem ezeket a vicces kis tököket. Pár éve mi is "termeltünk", de az idén vhogy elmaradt. Azon viszont még jobban megakadt a szemem, hogy mennyiért akarják őket adni. 300 ft-tól indultak a legkisebbek árai. És ez db ár!! Borzasztó! Micsoda rablás! Minden bőrt leakarnak húzni a gyanútlan vásárlóról:(
Hazaérve rendbe tettem az erkélyt (izgalmas volt sötétben söprögetni:). Szegény növénykék már nem pompáznak teljes díszben. A muskátlik az utolsó bimbókat nyitják, a petúnia is néhány virággal díszeleg. Lassan árvácskát kellene ültetni a helyükre. Leszüreteltem a paradicsomokat is, egész szép termés lett:)

Átnéztem a kis növény gyerekosztályt, amiket szeptember elején dugványoztam. Háááát, sajnos több az elhalálozás, mint az életben maradás. Az enciánok és a babérmeggy sajnos meghalt. Viszont a 2 tő hortenziából az egyik kifejezetten úgy néz ki, mint aki életben marad, a másikat még nem tudtam eldönteni, hogy jól van vagy sem. A buxusok is jelenleg még filóznak, hogy megmaradjanak-e vagy sem. Nem túl biztató a nemrégiben vásárolt 90 ft-os kis tuja állapota sem, nagyon szárad szegényke. De azért még reménykedem.
Növény fronton jelenleg ennyi. Ültessünk vagy ne ültessünk, továbbra is ez itt a kérdés!

8 megjegyzés:

csakBea írta...

Nagyon szép lett a paradicsom termés :) Nálam is ez a fő gondolkodni való, hogy ültessem-e ki a gyökereztetett növényeket, vagy sem? Én most arra hajlok, hogy a boglárka cserjéket cseréppel együtt fogom a földbe ásni, hogy ne bolygassam a gyökerét, és majd jól körülrakom lombbal!

BoGyo írta...

Jó ötlet a cserepes ültetés!!! A gyökerük nem sérül de mégis szokják a leendő helyüket.
Én azon agyalok, hogy a cserjés pimpókat és az illatos barátcserjét csak kiültetem. Azok nem fagyérzékenyek (legalább is azt olvastam). De a babérmeggy kb. otthon fog telelni. Nagyon féltem, egyszer sajnos már tönkre ment egy. Inkább tavasszal ültetem ki, amikor ott lesz előtte fél év, hogy meggyökeresedjen, erősödjön.

csakBea írta...

Cserjés pimpóm volt egyszer, de az nem érte meg a telet sem, nyáron elszáradt. Azóta nem merek venni, pedig tetszik nagyon! A többit csak képről ismerem, nem tudom mennyire télállóak, reméljük kibírják. Én gondban vagyok a kis kékszakállal is, pláne a két kis gránátalma magoncommal. Azok nem télállóak, fagymentes hűvös helyen teleltetni kellene őket, de hol?
Nehéz dolog ez a kertészkedés :)

BoGyo írta...

Igen az, pláne egy lakásból:)) Még egy családi háznál valahogy megoldható, de én hova tegyem őket? :)
Barátcserjénk még nekünk sem volt, képen nagyon tetszik. Remélem hasonló igényei (igénytelenségei) vannak mint a nyári orgonának, mert akkor nem lesz baj vele. A cserjés pimpót pedig a városi parkokban szoktam látni, ott sem igazán öntözik őket max. 1-2 hetente, annyi vizet meg én is tudok neki adni, ezért választottam. De úgy is élesben derül ki, hogy hogy bírja nálunk:)

csakBea írta...

Nálam a nyári orgona is elszáradt :( Na, ha a pimpó megmarad nálad,akkor majd én is megpróbálom még egyszer!

BoGyo írta...

Remélem sikeres lesz! Most megint dilemmázom mi legyen velük, mert a reggeli időjósok már fagyokat emlegettek a következő 1-2 hét éjszakáján. :(

Juhmeli írta...

Nem könnyű beleugatni itt a dolgokba, mert nálunk minden kéznél van, a viszonylag jó vízmegkötő-képességű (értsd: agyagos)talajjal együtt. De elméletileg még bármit lehet ültetni, sőt ez lenne az igazi idő hozzá, ami most jön. Nálunk a kertészetben még örökzöldeket sem hoztak (földlabdásokat), mert arra vár a kertész, hogy a hőmérséklet 20 fok alá csökkenjen. A lombhullatóknak meg még később aktuális. Ilyenkor jobban erednek, mint a perzselő nyári napokon. Akkor nem csak a vízhiány, hanem az UV is végez velük. Persze, ha fagyok jönnek, nem árt a védelem. A fene se igazodik ki az időjáráson. Nálunk még tegnap is dögmeleg volt és már fagyokat mondanak? A dugványokat én sem ültetném ki, hanem valami szélvédett, napvédett helyre raknám, jól körbetömködve avarral, vagy ami van, szalmával, fűrészporral. Jó ötlet a talajba süllyesztés. Azzal kombinálnám. Ahogy a faiskolákban is teszik.

BoGyo írta...

Köszönöm a tanácsokat!!! :)