2011. október 4., kedd

Kosarazom

Hm, elég bénácska, de ez a No1.
 Tegnap volt az első kosárfonó tanfolyam. 3 óra tömény ügyködés. Első művünk ez a kis vmi, ami lehet akár dísz vagy edény alátét. Ezen megtanultuk, hogy kell alapot készíteni. Miután ezt elkészítettük, neki kellett állni egy második alapot csinálni, mert a következő munka egy kis ceruzatartó kosár lesz. Sajnos én eléggé lemaradtam, mert amikor a felénél tartottam eltört az egyik fő tartó vesszőm, úgyhogy kezdhettem újra. És úgy csinálni, hogy már az összes jó vesszőt kiválogatták elég nehéz. Nem is sikerült befejeznem:( Emiatt egy kicsit le vagyok lombozva, mert így jövő héten megint lemaradok, mert nem tudom egyből indítani a kosár oldalát, vmint vesszőt sem tudtam magamnak válogatni:((( Na de azért ennyitől nem megyek a falnak, majd behozom (remélem). 
Érdekes ez a kosárfonás. Sokkal nehezebb, mint ahogy elképzeltem. Nagyon kell vigyázni, hogy ne pattanjanak el a vesszők, jó erősen kell tartani a munkát, hogy szépen alakuljanak a sorok (jelenleg nem nagyon érzek az ujjaim végével:) ), valamint a legfontosabb, hogy jó vesszőkkel tudjál dolgozni, különben egy kínszenvedés (mint nekem a második alapnál).
A tanfolyam szervezésével viszont vannak problémáim. Én máshogy csinálnám. Először is, amikor feliratkoztunk mindenkitől elkérték az email címét. Mégsem tudtak egy nyomi email-t küldeni, hogy mit vigyünk az első órára, hogy történik a fizetés stb. Ott álltunk 2 metszőollóval 12-en, a kezünkben a tanfolyam árát szorongatva, miközben a x óráig kellett volna befizetni a pénztárnál. Elég gáz. Valamint a másik ez a 12 fő. 6 fő bőven elég lett volna, hogy mindenkivel normálisan tudjon foglalkozni az oktató, valamint elég pici helyen vagyunk, örökké egymást kellett kerülgetni, vigyázni, nehogy kicsapd a másik szemét egy vesszővel. Szóval a szervezésben bőven van hova fejlődniük. Hiányoltam még, hogy egy kicsit elméletben átvegyük a technikát, mármint úgy értem, hogy elmondhatta volna az oktató, hogy milyen vesszővel jó dolgozni, mire figyeljünk, amikor kiválogatjuk, egyáltalán, hogy történik a vesszők előkészítése stb. Na mindegy, majd szépen a saját káromon rájövök mindenre.
Úgyhogy ma szépen fogom magam, megyek a könyvtárba és kiveszek valami kis könyvet, amiből megtudom a számomra még fontos információkat. Nem tehetek róla, nekem először mindig fejben kell átvennem, hogy mit-hogy kell csinálni és ha ott megvan utána már megy a gyakorlat is. De úgy nehéz, hogy 3 ember feje fölött próbálom kiskubizni, hogy mit is csinál a tanár.
De nem akarok ilyen negatív lenni. Mert maga a kosár készítés nagyon tetszik, tök jó, ahogy a sok vesszőből egyszer csak megszületik egy kis kosár vagy bármi szép dolog. Úgyhogy hátra hagyom  az elégedetlenségem és nagy lelkesedéssel vetem bele magam a következő tanfolyamba :)

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Jó, ha nem hagyod magad lelombozni. Sokat nyersz vele. Nagyon örülök, hogy bemutattad az első munkadarabodat, tényleg nehéznek látszik, és bonyolultnak. Ha megtudtál vmit a vesszők válogatásáról, előkészítéséről, arról is szívesen olvasnék tőled. A következő alkalomig eredményes idegvégződés regenerálódást kívánok.
Hihetetlen, de veled izgultam, izgulok. Jó tanulni, hasznosat főleg.

BoGyo írta...

De aranyos vagy!! :) Köszönöm!
Amint hallok valami hasznosat megosztom veletek!
Tegnap könyvtárban jártam és kivettem egy könyvet kosárfonással kapcsolatban. Egész jól le van írva, hogy mit-hogy kell csinálni. Azt hiszem így már jobban fog menni a dolog:)