2011. október 17., hétfő

Hétvégi programok

 Jó mozgalmasan telt a hétvégénk. Szombaton családi pörköltfőzés volt a tanyán. Kint volt az egész bagázs:) Szerencsére nagyon jól sikerült. Jól éreztük magunkat, rengeteget ettünk, nevettünk. A kaja felhozatalban most nekem kellett a sütit biztosítani. A mi családunk inkább a gyümölcsös sütiket szereti, úgyhogy csináltam egy tepsi jól bevált almáspitét, meg sütöttem sajtos pogit. Valamint pénteken este még gyártottam egy adag pizzát, abból is kaptak.
A pizza így készült: 50 dkb liszt, 3 ek olaj, 2 tk só, 1 ek oregánó, 3 dl víz, 2 dkg élesztő, 1 tk só. Jól összegyúrtam, kelesztettem, aztán kiolajozott tepsiben szépen széthúztam. Ez most fokhagymás tejföllel lett megkenve, rá pizza sonka, paradicsom, sajt és capri bogyó. Fincsi lett. Bár ez még mindig nem az a tészta recept amire igazán vágyom, úgyhogy kísérletezem tovább. 
A pogácsa receptje: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 2 tojás sárgája, 1 kefír (ki kellett pótolnom még egy pici tejföllel),  2-3 tk só, 2-3 dkg élesztő. Jól összegyúrtam és mivel péntek este kevertem be, ezért azonnal be is raktam a hűtőbe. Szombaton sütés előtt kivettem, kelesztettem, majd egyszer hajtogattam és szaggatás után már sütöttem is. (persze megkentem a kimaradt tojásfehérjével, megszórtam sajttal). Szépen megkelt, nem ártott neki, hogy egy éjszakát pihent.
Szóval ennyi ropogtatni való készült. Elég volt és szerencsére ízlett is.
A bulizás után vasárnap jött a meló. Kidöntöttük a múltkor elkezdett eperfa másik felét. Lett megint egy jó utánfutónyival. De ezek most vastagabb ágak voltak mint a múltkor, úgyhogy ma reggel alig bírtam kivánszorogni az ágyból úgy fájt a hátam:) De most már kész, ki van szedve az egész fa. Jippiájééé:) 

Vasárnap reggel csak elültettem a múltkor vett kis barátcserjét és a két cserjés pimpót. Remélem jól lesznek és nem fagynak ki a télen. A babérmeggyet otthon ültettem el cserépbe, majd még be kell takargatni.
Ültetés közben ismét kellemes meglepetés ért. Megint jöttek a tengelicék reggelizni. És nem csak 2-en, hanem most 5-en voltak. Olyan szépek! Most sikerült is róluk képet csinálni, csak aztán a dilis macska berohant közéjük, úgyhogy elszálltak. Remélem visszatérnek és még több barátjuknak szólnak, hogy nálunk jófajta napraforgót lehet találni:))

3 megjegyzés:

csakBea írta...

Reméljük nem lesz baja a kis növényeknek.
Ez a legjobb a kertben: főzés, jó ételek, és egy kis "könnyű" fizikai munka.

BoGyo írta...

Igen, így a jó, hogy mindig történik vmi:) (És így nincs lelkiismeret furdalás a szombaton elfogyasztott rengeteg kaja miatt:)) Ma nem is éreztem erőt, hogy futni menjek:)) Jó ez a kertezés!!! :)

Juhmeli írta...

Jó is társaságban élvezni a munka örömét és a finomságokat a szabad ég alatt. Ilyenkor én is jobban "lazíthatok" és észrevétlenül megszabadulhatok meg a két kis pióca-mókusomtól:)