2011. október 21., péntek

Téliesítettem az erkélyt

A héten végre időt kerítettem, a "hatalmas" erkélyünk téliesítésére. Fájó szívvel megváltam a muskátliktól, paradicsomtól, petúniától. Még éppen időbe behordtam a szobanövénykéket. Szerencsére a nyáron visszajött a halálból két növény is, egy ciklámen és egy nem tudom a nevét. Egész szépen hajtanak, úgyhogy már nem az elfekvőben a helyük:) 
A muskátlik helyére ültettem árvácskákat, úgy szeretem őket. Jó rájuk nézni a szürke időben, ahogy színes kis fejükkel kukucskálnak a világra. Mindig egy kis bagoly jut róluk eszembe:)
A babérmeggyet nem mertem kiültetni a tanyán, úgyhogy most cserepestől beültettem egy nagyobb cserépbe. Majd még betakargatom és remélem átvészeli a telet.
Minden beköltözött, aminek be kellett. Még pár tő árvácskát szeretnék ültetni, aztán kész vagyok a munkálatokkal.
A héten készítettem még egy kis aszalt paradicsomot is a saját termésünkből:) Nem sokat, csak egy tepsire valót csináltam próbaképpen. Ez volt az első alkalom, majd meglátjuk, hogy válik be. 100 fokon aszaltam jó pár órán át (kicsit megsóztam őket, amikor beraktam), majd amikor elkészültek egy befőttes üvegbe kerültek és olíva olajjal felöntöttem őket. Egyelőre nem fűszereztem, majd ha picit fogy az üvegből akkor lehet, hogy rakok mellé bazsalikomot vagy fokhagymát, de most nem fért volna:)
Sajnos a fényképen nem látszik a színe. Nekem mindig a napfénye íze jut eszembe, ha ránézek. Remélem jó lesz és hagyományt teremtek a készítésével:))

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

BoGyo! Te mindent megvalósítasz, ami nekem kimarad! Kosárfonás, lecsó, aszalt paradicsom. Még nem ettem csak recepteket olvastam vele, amik nagyon kívánatosak voltak. Jövőre én is készítek, ha lesz paradicsomom. Eddig csak a bolt polcán láttam, de olyan drágán, hogy ránézni is fájt. Váljék egészségetekre!

BoGyo írta...

Köszönjük szépen:) Én sem igazán ismerem, de az olasz ételeket nagyon szeretem, úgyhogy akkor ennek is jónak kell lennie. Magában már ettem, de főzéskor még nem használtam. Majd beszámolok mit gyártottam belőle:)