2012. február 26., vasárnap

Nem bírtam magammal


Töprengtem, tipródtam, de nem bírtam visszafogni magam. Elkezdtem kertészkedni. És OLYAN JÓL ESETT!! Erre vágytam már mióta:) Ma kimentünk a tanyára. Csak a sáros dűlő jelezte, hogy nem rég még jó nagy hó volt, de a hónak már nyoma sem volt. Mind elolvadt. A kertben nagyjából minden rendben. A hagymások elkezdtek mozgolódni, a hóvirágok pedig gyönyörűek. Viszont a villanypásztor ellenére valahogy bekeveredett egy őz és egy nyúl és csináltak egy kis ramazurit. A tavaly ültetett kis barack fákat teljesen megrágták. Szinte nem is maradt rajtuk ág. Nem is tudom mit csináljunk velük. Érdemes-e még hagyni, vagy szerezni kel másikat. Úgy sajnálom őket:(
A megcsonkított kis barack:(
Még áldozatul esett a kis barkánk illetve a málnát is eléggé megcsócsálták:( Fene vinné a dolgukat. Hogy több hektár területen mindig a mi kis növényeinket találják meg.
Az állapotfelmérés után nekiálltam megtisztítani egy darabot a veteményesben. Szépen kitisztogattam, fellazítottam majd elgereblyéztem a földet, majd nekiálltam vetni. Lehet, hogy még nagyon korán van, de nem bírtam magammal. Mindegy, hogy most a hidegtől nem fog sikerülni, vagy majd a nap éget ki mindent. Muszáj megpróbálnom.
Szóval vetettem egy kis mákot. Nagyon tetszik a virága. Főként emiatt ültettem. Másrészt a gumókat jó felhasználni dekorációként, harmadrészt ha lesz egy kis mákunk akkor végkép boldog leszek:) 
Vetettem még ruccolát, galambbegy salátát és spenótot is. Ezt a hármat otthon az erkélyen is vetettem, talán lesz belőlük valami. Bár lehet, hogy otthon nagyobb esélyük lesz, a második emeletre csak nem mászik fel a nyuszi, de ha a kertben ilyen aktív, akkor ott lehet, hogy nagy pusztítás lesz (mármint abban a pozitív esetben ha kikelnek a magok).
Itthon még elvetettem a mályva és a mocsári hibiszkusz magokat is. De őket bent tartom, nem úgy mint a salikat:) A mályva magokat először beáztattam, utána vetettem el. A mocsári hibiszkuszból két variációt csináltam. Egy adagot simán elvetettem, egy másik pedig áztatás után került a földbe. Remélem ki fognak kelni!!
Balról jobbra: mák, ruccola, galambbegy saláta, spenót
Nagyon jó volt végre kint lenni a levegőn! Bár eléggé fújt a szél, de nem bántam:)

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Ejha! De szorgos voltál! Nálunk még nem lehet rámenni a földre. Sajnálom a fákat, meg a bokrokat, olyan szomorú dolog a legkisebb kár is. Remélem, ha jön a jó idő, a kerteteken kívül is találnak ennivalót az állatok.

csakBea írta...

Akkor te már jó sokat dolgoztál! Szerintem ha csak az ágakat rágták, nem lesz gond, ki ne szedd, legfeljebb bokrosabbak lesznek. olyan, mintha megmetszették volna. Azért a rágott ágvégeket egyenesítsd ki metszőollóval. Az a gond, ha a törzset rágják, mert ha körberágják, elpusztul a fa, vagy meg kell metszeni a rágásig. Nekem sajnos szinte minden fám ki van repedve, mert az első évben nem tekertem be őket. Amit körberágtak, el is pusztult, amelyiket csak egy oldalon, megmaradt, de ahogy fejlődik a törzs, a repedés is nő vele együtt, az meg betegség melegágya :(

BoGyo írta...

Köszönöm a tanácsokat! A törzset szerencsére nem tudták bántani, mert körbe volt véve. Viszont a vastagabb ágakat elég rendesen megcsócsálták, a kicsiket pedig egytől-egyig letörték. Azért még reménykedem. Ha legközelebb megyünk, azt hiszem bordói lében fognak fürödni:)