2012. február 8., szerda

Pakkot kaptam

Várva-várt kincseim
Megpróbálom minél kevesebb káros anyaggal szennyezni szegény kis bolygónkat. A háztartási feladatokat is inkább természetes anyagokkal próbálom megvalósítani, de ezt már említettem. 
A múlt héten végre rászántam magam és kerestem egy webshopot, ahonnan minden cuccot egyszerre rendelhetek meg. Mert kezdtem unni, hogy máshol tudtam beszerezni a mosószódát mint mondjuk a szódabikarbónát. Másból sem állt egy ilyen beszerző út, mint jobbra-ballra cikáztam a városban. A zoldbolt.hu -ra esett a választásom. Szerintem elég jó áron kínálják a termékeiket, valamint a Pick Pack Pontos kiszállítással a szállítási díj sem olyan vészes. Úgyhogy feladtam a rendelést, tegnap érkezett meg. Mint egy kisgyerek, úgy vittem haza a dobozt, alig vártam, hogy megnézegessem szerzeményeim:))
Rendeltem egyrészt mosószódát, szódabikarbónát, házi szappant, citromsavat. Ezekkel nagyon szeretek takarítani és mosni. Valamint lassan közeledik a kertezős időszak amikor óriás mértékűre növekszik a citromsav használatunk a kéztisztítás miatt.
Kértem még bóraxot és marhaepés szappant. Ezekkel már régóta szemezgettem, de eddig a városban nem tudtam beszerezni. A szappant tegnap már be is vetettem, kíváncsi vagyok hogy fog elbánni a foltos konyharuhákkal.
Továbbá érkezett még Tulasi gerániumos szappan (ez az egyik kedvencem, isteni illata van), valamint rendeltem egy Tulasi fogkrémet. Ezt is kipróbáltam, tök jó!! Gyerekkoromban egy allergiateszten diagnosztizálták, hogy irritálják a bőröm a fogkrémben lévő "hiper-szuper" adalékok. De hát mit csináljak, fogat mosni kell, úgyhogy eddig ez a gond nem oldódott meg. Remélem ettől majd kicsit javul a helyzet.
Ha valakinek van tapasztalata a bóraxal kapcsolatban, szívesen fogadnék minden véleményt, tanácsot!

8 megjegyzés:

csakBea írta...

Ugyanúgy, ahogyan te, és is szeretném óvni a környezetet, mindig nagyon rossz érzésem van, ha beleöntök valami vegyszert a mosdóba.Szörnyű, hogy mennyi vegyszert használunk a tisztításra, közben meg ezekkel szennyezzük a bolygót. Vízkövet oldani, kádat tisztítani 20 %-os ecettel szoktam, ami tényleg szépen tisztít, olcsó, biztos jó a környezetnek, de hogy én majd megfulladok az ablak nélküli fürdőszobában, az is biztos. Van, hogy muszáj kirohannom, mert tényleg nem kapok levegőt.És ez csak ecet! Jó lenne valami, ami legalább ilyen jó, de nem gázmaszkban kellene használni.

BoGyo írta...

Nekem is bántja az orrom, nagyon erős a szaga. Citromsavval még nem próbáltad? (mondjuk én is mindig ecettel csinálom). Jópár emberkénél olvastam, hogy szintén jól alkalmazható egy kis vízben feloldva. Végül is a teás bögréket szépen fehéríti, a citrom vízkőoldó, akkor ennek is be kellene válnia. Ma ki is próbálom a mosogatón és beszámolok:) Nálunk olyan kemény a víz, hogy 1-2 naponta lehet vízköteleníteni:(

csakBea írta...

Nem. Nem mondom, hogy nem hallottam még citromsavról, de nem tudom hol lehet kapni, mennyi kellene belőle, és főleg, mennyibe kerül egy kád tisztításra való? Te is 20 %-os ecettel szoktad?

BoGyo írta...

Változó, hogy mi van itthon. De inkább a 10%-os, azzal is jól működik, de a szaga annak is nagyon erős:( Most próbáltam ki a citromsavas megoldást a mosogatón. 3 napja volt vízkőtelenítve, de már megint elég randán festett. 2 evőkanál citromsavat feloldottam kb. 2 dl melegvízben. Ezzel a lötyivel átmostam a mosogatót, picit rajtahagytam, aztán leöblítettem, szárazra töröltem. És ragyog, az orrom meg örül, hogy nem kínoztam meg:) Éljen-éljen! Következő etap a fürdő lesz.
Citromsavat szerintem a gyógyszertárban is adnak kimérve (szódabikarbónát eddig ott vettem). Az élelmiszerboltokban az a baj, hogy ici-pici mennyiséget adnak horror áron. De bioboltokban lehet kapni, meg a zoldbolt.hu-n is. Én most 1/2 kg-ot vettem 535 Ft-ért (a boltban a fűszeres tasaknyi mennyiség kerül 160 Ft-ba, elmehetnek a fenébe).
Eddig főként kézmosásra használtam kertészkedés után meg a teáskancsókat mostam vele tisztára, valamint lekvárfőzésnél szépen fixálja a gyümölcsök élénk szinét.
Ez a 1/2 kg biztos elég lesz egy darabig, mert nem kell belőle sok.

csakBea írta...

Ki fogom próbálni. A kádra mekkora mennyiséget fogsz felhasználni? Beraktam a könyvjelzőbe a zöldbolt.hu-t köszi!

BoGyo írta...

Szerintem max. a dupláját, mert a mosogatónál is maradt a lötyiből. Örülök, hogy megtetszett a zöldbolt! Jó kis oldal!

BoGyo írta...

Még eszembe jutott, hogy lehet, hogy a Metro-ban árulnak nagyobb kiszereléssel citromsavat (szódabikarbónából ott van 1/2 kg).

csakBea írta...

Képzeld, ma elmentem a gyógyszertárba , kértem citromsavat, azt mondta, nem adhat, mert vényköteles. Ugyanígy az aszkorbinsav, ami a kenyérhez kell, és állítólag nem azonos a citromsavval, pedig én azt hittem. Na, majd rendelek a zöldboltból, a Metroba nem igazán járunk.