2012. február 11., szombat

Tegnapi vacsoránk


Tegnap nekiálltam gondolkozni, hogy mit is kellene vacsoráznunk. Főtt kaját nem volt kedvem készíteni, inkább süthetnékem volt. Valami olyat szerettem volna, amiből még reggelre is marad. Úgyhogy nekiálltam keresgetni. Limaránál találtam ezt a jó kis szalonnás-sajtos bucit. Nem mondom, hogy gyors kaja, de megérte a várakozás:)
Sajnos nem sikerült olyan szépre készítenem, mint az eredeti receptnél látható, de ettől függetlenül finom lett. Egy kicsit variáltam a tölteléken, így készítettem:
A tésztához 60 dkg lisztet összekevertem 2 teáskanál sóval, raktam bele 3-4 evőkanál szalonna zsírt (ez majd a töltelékbe fog kelleni). 2 dl tejben felfuttattam 2,5 dkg élesztőt, ezt is hozzáadtam a liszthez valamint még 2 dl vizet. Robotgéppel jól összedolgoztam, majd hagytam a duplájára kelni. Amikor megkelt, 7 cipóra osztottam. A recept szerint 12-re kellett volna, de nekem nem jött ki annyi. Nagyon minurkák lettek volna. A 7 adagot szépen gömbölyűre formáztam, majd letakarva megint hagytam kb. 20 percet kelni. Amikor ez is meg volt fogtam a cipókat és megformáztam az itt leírtak szerint. Nem egészen olyanok lettek, mint a képen:) de a célnak megfeleltek.
A megformázott bucikat 1 órán át megint hagytam kelni.
Közben elkészítettem a tölteléket.
A már említett húsos szalonnát, még az egész cécó előtt megpirítottam, hogy fel tudjam használni a zsírját. Főtt császárszalonnát használtam, kb. 20 dkg-ot. Raktam bele 1 fej lilahagymát is. 
A sajtmártáshoz kb. 2 dkg vajat megolvasztottam, raktam bele 1 evőkanál lisztet, majd felöntöttem 2 dl tejjel. Sóztam, bor ! soztam. Amikor elkezdett sűrűsödni raktam bele 1 jó csipet (inkább fél marék) reszelt füstöltsajtot. Összerotyogtattam és már kész is.
Amikor a bucik megkeltek szépen visszafordítottam őket, úgy hogy a zseb legyen felül. Alulra raktam a hagymás szalonnát, majd a sajtkrémet és arra reszelt füstöltsajtot. Plusz mindegyiknek a tetejére biggyesztettem egy-egy aszalt paradicsomot. Előmelegített sütőben kb. 180 fokon sütöttem. A sütés közben egyszer emeltem a hőfokon, kb. 200 fokra. 30 percig sütöttem őket, majd rácsra szedve hűltek.
Finomak lettek:) Kicsit időigényes, de megéri!

2 megjegyzés:

csakBea írta...

Ja igen, a Limara féle bucik!:) Ezekkel én is mindig szemezgetek, de elkészíteni még nem volt merszem, félek, hogy túl sok lenne 2 embernek.
A fiaim a túrósból sem ettek: egyiknek a mazsola nem ízlett, másiknak a túró; kikészítenek engem :)
Nagyon lelkes vagy, hogy este még bevállalsz egy ilyet!

BoGyo írta...

Mi is ketten esszük:) De így volt vacsi, reggeli. Az a 3 darab meg csak elkopott közben:)