2011. november 7., hétfő

Hétvégi semmiség

Kihasználva a szép időt, jó kis tevékenységgel ütöttem el a szombati napot:) Ablakot pucoltam:) Nem akarom elkiabálni, de lehet, hogy megtört az átok, mert nem esett még az eső. Eddig bármikor takarítottam meg őket, délutánra óriási felhőszakadás kerekedett. Már gondolkoztam, hogy elmegyek Afrikába eső fakasztónak, mert az ablak takarítás, kovászos uborka elrakás mindig biztos siker (volt eddig). :))
Vasárnap otthon ténykedtünk délután pedig elmentünk motorozni, vagyis lemotoroztunk a tanyára. Annyira szép idő volt, olyan jó volt.
Sajnos még a lemosópermetezést nem tudtuk megcsinálni, mert a fák nagy részén még mindig van levél, úgyhogy csúszik a dolog. Viszont a hársfa, amit persze nem kell permetezni, gyönyörűen ledobta az összes levelét, úgyhogy szép kis kupacot gyártottunk a leveleiből. 
Találkoztam egy kis gyíkkal. Ennek nem kellene ilyenkor már vhova elbújnia?
Valamint volt még egy nagy tervem, amit sikerült is megvalósítani. Nem vagyok rá büszke, de a szükség nagy úr. Előre megfontolt szándékkal elmentem kosárfűz vesszőt lopni szedni. Muszáj volt, különben, hogy fogom gyártani a kosarakat? De mentségemre legyen mondva, a min. 1 Ha-os területről komoly 4 db vesszőt vágtam. Majd feldarabolom őket 20 cm-es darabokra és úgy vermelem el. Remélem megfogják. Annyira más tartásuk van, mint a sima fűzfának. És hiába kerestem faiskolákban, nem találtam sehol, ezért kényszerültem erre a gaz tettre.
Őket raboltam el:)
Este otthon még egy kicsit vacakoltam. Megint elővettem a horgolótűt és próbáltam tanulgatni. Amiatt egy kicsit nehéz, hogy gyakorlatban pár dolgot ismerek, (tavaly csináltam is egy puffancsokból álló sálat), de ha valaki azt mondja, hogy rövid meg félpálca stb. fogalmam sincs miről beszél, pláne, nem tudok eligazodni a rajzolt mintákon. De szerencsére a jó Isten létrehozta a youtube-ot és ott remek videókat lehet találni. Így készült ez a kis virág :) Tiszta büszke vagyok (az ügyes horgolósok, most fogják a fejüket, hogy mit lelkendezek egy ilyen alap dolgon). De én akkor is örülök:P
Nem ez a végleges helye, csak a fotó kedvéért került oda.
Ez a felvétel segített az elkészítésben->

2 megjegyzés:

csakBea írta...

A kosárfűz mennyiben más, mint a nem kosár fűz? Látszik rajta a különbség, vagy csak tudod, hogy az olyan?
Mostanában nálunk is ilyen miniatűr gyíkok szaladgálnak, a nagy színesek eltűntek.Nagyon aranyosak ezek a picik is.

BoGyo írta...

Csak onnan tudtam, hogy ezeket bokornak nevelik (meg mostanában bújom az ezzel kapcsolatos könyveket:), hogy kifejezetten fonásra megfelelő vesszők nőjjenek. A fő ág nem sokkal a föld fölött van elvágva és onnan alulról hozza a vesszőket. Valamint maguk a vesszők is sokkal "tartásosabbak" mint mondjuk a szomorúfűznél. Azt lehet jobbra-balra tekergetni, míg a kosárfűzt nem, ez a tartás jön jól a fonásnál. Majd lefényképezem legközelebb. Nálunk nyáron elég sok színpompás gyík volt, de nagyon sok ilyen apró is. Bírom őket:)