2011. november 2., szerda

Őszi ténykedések

Szombat-vasárnapot kint töltöttük a tanyán. Csak laza kapirgálás, semmi extra. Összesöpörtük a leveleket (egy komplett hegyet építettünk a diófa levelekből), betakargattuk a növényeket (remélem nem nagyon sínylették meg, az elmúlt hetekben lévő egy-két kisebb fagyot), diót gyűjtöttünk és pihengettünk. 
Egész jó dió termés lett. (4 láda lett, csak a tesóm egyet már elvitt:)
Olyan gyönyörű idő volt, vétek lett volna nem kihasználni. Bent ropogott a tűz, kint kellemes idő, hmmm, szuper volt.
A tűztövisnek és a pici tiszafának remek védő háló lett készítve. Remélem így már megkímélik őket a nyulak.
Sikerült egy kis madárfigyelést is beiktatni. Tiszta boldog voltam, mert egész sok madárkát láttam. A már korábban említett tengelic család szerencsére visszatérő vendég lett nálunk, imádnak a napraforgó között guberálni, vagy a diófa tetején csiripelni. Láttam még széncinegét, egy zöldike párt, egy harkályt és nagy-nagy örömömre egy vörösbegyet is. Bővült a tanyán látott fajok száma:) Úgy szeretem figyelgetni őket, annyira szépek! Remélem ahogy nőnek a fák egyre több telepedik meg nálunk!
Szóval ilyen ténykedésekkel telt a hétvége. Szépen rendbe tettük az udvart, már csak a lemosó permetezés hiányzik, kb. most hétvégén ezt is elvégezzük. Aztán már nyugodtan várjuk a telet.
Megpróbáltam kicsit rendbe szedni a lilahagyma termésünket:) Gyártottam egy hagyma fonatot. Soha nem csináltam még, igazándiból nem is tudom, hogy kell, de a célnak megfelel így is, amilyen lett:)
Kicsit nyomi, de majd a következő jobb lesz:)

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Látom még nálatok is akad tennivaló. Szép termés lett! Ugye, olyan jó érzés a saját termést kapirgálni a földről! Dagad az ember mellénye a büszkeségtől és sokkal jobban esik elfogyasztani is. Télen nem is jártok a tanyára majd? Vagy mentek majd ellenőrzésekre, meg kikapcsolódni?

csakBea írta...

Nagyon szép diótermésetek lett! Mennyi idős a diófa? Nem tudom megérem-e, hogy a miénk egyáltalán teremjen?

BoGyo írta...

Köszönöm:)Úgy 12-13 éves lehet a fácska. Szerencsére mindig dugig van terméssel.
Bár ezt pucoláskor nem értékelem annyira:)))
Jó érzés amikor a sajátunkat esszük. Tiszta büszke vagyok, hogy a mi közbenjárásunkra sikerült vminek teremnie:)
Télen egy kicsit ritkábban tudunk kimenni. Bár a szilvesztert mindig ott töltjük, de utána január-februárban csak kinézünk ellenőrizni. Problémás, mert 1-2 nap miatt is le-fel kell engedni a vizet. Meg annyira át vannak fagyva a falak, hogy min. 2 nap kell, hogy kellemes legyen az idő odabent:(