2011. november 8., kedd

Kosárfonás (5. alkalom)

Fejre fordított, befejezés előtt álló gyümölcskosár:)
Na kérem, meg volt a tanfolyam fele. Kicsit izgultam, hogy fog menni, mert elég rossz napom volt, féltem, hogy a rossz kedvem kiütközik az "alkotásnál" is:) De felért egy terápiával, ahogy leültem és nekiálltam fonni tök jó kedvem lett:)
Ma a gyümölcskosarat folytattuk. Ott fejeztem be, hogy felhajlítottam az oldal vesszőket és hármas fonással elindítottam az oldalt (3-3 hosszú, vékony vessző kell. 3-at fogunk, a vékony felével egyenként berakjuk őket balról-jobbra, 2 előtt, 1 mögött módon. Ha végig fontuk ezt a 3-at, akkor a másik 3-at ugyan így, csak most a vastag felével kezdjük.) Ezután, fogunk 24 vékony vesszőt (elvileg olyat, ami körbeéri az alapot) és berakjuk az összeset 1 előtt, 1 mögött módon. Jobbról balra haladunk. Ha ez meg van, szépen ugyan így haladunk a fonással körbe-körbe. Nekem elég rövid vesszőim voltak, így miután elfogyott a 24 megint beraktam ugyan ennyit, hogy ne alacsony legyen a kosár. De lehet dupla szállal is csinálni, akkor egyszerre 48 szálat rakunk be, az is nagyon szép. Ha vége a berakásnak akkor hármas fonással lezárjuk (a rövid vesszők miatt én 12 vesszővel csináltam úgy, hogy beraktam 3-at, majd vele szembe szintén 3-at, (6 vesszőt kihagyva) így indítottam, miután ezek elfogytak beraktam a maradék 3-3-at is). Levágjuk a sallangokat és legalább fél órára beáztatjuk az egészet mert most jön a neheze. Miután eleget ázott az oldalvesszőket szépen, óvatosan meghajlítjuk, az árral helyet csinálunk a kosár külsején és szépen befűzzük, úgy, hogy egy kis hullám maradjon a tetején. Ezt végig kell csinálni az összessel, közben szorgosan spriccelve a vesszőket, mert nagyon könnyen elpattannak. És akkor megette a fene az egészet. Ezután már csak az alját kell elszegni, ez még hátra van:)
Miközben ázott a kosár elkezdtem csinálni a krumplis kosár alapját. 3-3 vesszőből készült a csillag (3-at középen bevágtam, abba szúrtam a másik 3-at). Majd 2 hosszú, vékony szálat körbefűztem a 3-3 vesszőn, úgy hogy váltogatva mentek a szálak, egyik fent, másik lent és a vékony részükkel indítottam. Miután 2x körbeértem, elkezdtem nyitni a csillagot, most már minden vessző közé befűztem a szálakat, egyszer pótoltam a fonó vesszőket, mert ezt a sövény fonást mindig vékonnyal kell befejezni. Most idáig jutottam vele, majd ezután jön a 12 szál berakása.
Nem akarom elkiabálni, de most egész pofás az alapom, remélem ez már az ügyesedés jele:D
Már nagyon várom a következő hétfőt:)

6 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Faiskolában, kertészetben én sem láttam még kosárfűzt, ezért próbálok én is a betelepedett füzekből bokrot nevelni és abból "dolgozni" egyszer. Nálunk nem tudok fűzültetvényről, pedig akkor már én is szereztem volna dugványnak valót.
A színes nagy gyíkok a nászruhás zöld gyík hímek, de annak a bulinak vége:) Ezek már lehet, hogy a nászruhának bedőlt nőstények kicsinyei.

Juhmeli írta...

Persze az előző megjegyzést nem ide kellett volna írni, de ilyen a formám, már harmadjára írtam meg, mert mindig elveszett, most meg rossz helyre. A lényeg, hogy megvan.
Amit ide szántam az nagyjából arról szól, hogy minél többet nézem a munkáidat, annál inkább rá kell jönnöm, hogy kosarat, majd következő életemben, akárcsak a szép horgolt virágot. De talán növényfuttató és kerítés menni fog.

BoGyo írta...

Tökéletes helyen vannak itt is a megjegyzések:))
Semmiképp sem szeretnélek elriasztani a bejegyzéseimmel a kosárfonástól! Sőt! Minden csak gyakorlás kérdése. Az biztos, hogy én könnyebbnek gondoltam, de különben nagyon jó mulatság! Már ilyen kevés alkalom után is lehet érezni, hogy mindig egy kicsit ügyesebb az ember! Ki kell próbálni!!! Tök jó érzés, ahogy "megszelídül" a vessző az ujjaid között:))
A horgoláshoz pedig felrakom majd a linket, ahonnan én csináltam szinte nulla tudással, meglátod milyen jól végigkövethető kis videó.
Nálatok olyan gyönyörű a kert, a növénykék. Én is szívesen ténykednék ott, nem pedig a lakásban horgolnék, várva várva, hogy hétvégén kijussak a kertbe:( Irigyellek, hogy minden nap élvezhetitek a természetet, madarakat figyelhettek, gyönyörködhettek a növényekben:)

BoGyo írta...

Beraktam a linket a horgolt virág fotója alá:)

csakBea írta...

Nagyon ügyes vagy, én tökéletesnek látom a kosarat :)

BoGyo írta...

Köszi a bíztatást:)