2012. március 30., péntek

Ici-pici eső

Tegnap ronda egy idő volt. Borzasztóan fújt a szél, eszméletlen mennyiségű port kavarva. Ha csak egy percre kitette az ember a lábát, szeme-szája tele lett porral. Brrrr, nem szeretem az ilyen időt. Hajnalra végre érkezett egy pici esőfelhő a nagy széllel, pont annyira elegendő esőmennyiséggel, hogy elverje a port. Sajnos nem volt több. Pedig annyira kellene az eső. Hétvégén figyeltem, hogy milyen szomjasak még a méhek is. Ahogy öntöztünk több száz méhecske lepte el a földet, hogy igyon a fűszálakról:(
A héten szépen fejlődtek az áttűzdelt kis növények, valamint a nőnapra kapott sziklakerti növénykék is jól érzik magukat, azt hiszem legalábbis. Mert az egyik (ha jól sejtem a kőtörőfű) egy csomó bimbót hozott. Remélem hamarosan virágozni fog. A többi három is nagyon szépen fejlődik!



A héten folytattuk a diétánkat, bár engedtünk magunknak egy kis bűnözést: sültkrumplit ettünk tegnap vacsira:) Viszont nem olajban sütöttem, hanem sütőben. Tök jó lett. Át fogok térni erre a megoldásra. 20 perc alatt kész, nem kell hozzá egy csomó olaj és nem terjeng olajszag a lakásban, másrészt pedig finomabb is. Úgy csináltam, hogy megpucoltam a krumplit, hasábokra vágtam. Beleraktam egy fedeles műanyag edénybe. Raktam rá fűszereket (pirospaprikát, sót, borsot használtam) egy minimális mennyiségű olajjal meglocsoltam (kb. 2 ek). Ráraktam a fedelét és jól összeráztam. Majd sütőpapírral bélelt tepsire borítottam. Szétteregettem úgy, hogy ne fedjék egymást és mehettek az előmelegített sütőbe. Kb. 180 fokon sütöttem 20-25 percet. Nagyon finom ropogós lett így. Egy picit nehéz leszedni a sütőpapírról, de nem volt itthon alufólia, illetve simán a tepsibe nem akartam beleborítani. Így legalább a sütőpapír be tudta inni azt a minimális olajat.
Ezen a sikeren felbuzdulva ma ebédre rántott karfiolt készítettem szintén sütőben. Annyi helyen olvastam már, hogy teljesen jól működik a rántott dolgok sütőben készítése, hogy kipróbáltam.

Előfőztem a karfiolt, úgy, hogy még ne puhuljon meg túlságosan, hanem szépen rózsáira lehessen szedni. Szétbontottam, paníroztam. Majd sütőpapírral leterített tepsire pakolásztam őket. és pár csepp olajjal meglöttyintettem a tetejüket. 180 fokon sütöttem. Ez hosszadalmasabb volt mint a sültkrumpli, kb. 1 óra alatt sültek meg, viszont megérte várni. Nagyon finomak lettek! Nálam jobban nem tudom utál-e valaki rántott dolgokat készíteni. Úgy kell könyörögni, hogy rántotthúst készítsek. Nem a sütéssel van gondom, hanem, hogy iszonyat büdös lesz utána. Ezzel a módszerrel viszont ez a probléma kilőve:) Megtartjuk:)
A karfiolhoz nyers cékla sali lesz (almareszelőn lereszelt cékla, alma, citromlé és egy pici olívaolaj). Nyami-nyami.

2 megjegyzés:

csakBea írta...

Több száz méhecske? Én még csak egy két fázós példányt láttam. Mi is szeretjük a sütőben sült krumplit, szoktam hagymakarikákat vágni közé. Csak én vastagabbra szeletelem, nem úgy mint a hasábot. Nálunk esélye sem lenne, hogy ropogós legyen, akkora mennyiség kell, hogy lehetetlenség úgy elhelyezni, hogy ne fedjék egymást. Puha, de így is nagyon finom.

BoGyo írta...

A közelben van egy méhes, gondolom onnan jöttek, szinte mozgott a föld.
Így, hogy hasábolom, meg szétterítem olyan lesz mint az olajban sült. De finom a krumpli akárhogy:) Én nagyon szeretem.