2012. március 23., péntek

"Zabos" vagyok

Böjtölünk a férjecskémmel. Aminek nem csak a lelki megtisztulás az oka, hanem, hogy megszabaduljunk a tél folyamán ránk rakódott feleslegtől:) Nem vészes a helyzet, de időben el kell csípni a kis párnákat, nehogy elharapódzon a dolog. Húsvétig tartjuk a mostani étrendünket (már 3 hete csináljuk), utána pedig egy kicsit enyhítünk a szigoron, de be kell vezetni változásokat, amit betartunk a későbbiekben is. Jelenleg nem eszünk húst (bár most tettünk egy kedvezményt, hogy hétvégén grillezünk egy kis csirkemellet salátához), kenyeret, cukrot. Zöldséget, gyümölcsöt eszünk minden variációban. Főzeléknek (habarás nélkül, saját magával sűrítve), párolva, salátának stb. Tojás az megengedett. Egyáltalán nem éhezünk, mert normál adagokat eszünk, nem maradunk éhesek. Délelőtt csak gyümölcs (ez eddig is így volt), délben és este pedig vmilyen főtt kaja vagy sali. Szerencsére mind a ketten nagyon szeretjük a zöldeket, úgyhogy egész jól bírjuk. Azt vettük észre, hogy sokkal kevésbé éhezünk meg két étkezés között, mint korábban, illetve "energiadúsabbnak" érezzük magunkat. Nem utolsó sorban, pedig kezd látszódni a hatás!!!
Tegnap a kedves elutazott, úgyhogy nem volt kedvem magamnak főzni. Kitaláltam, hogy zabkását készítek. Már régóta szerettem volna kipróbálni, de valahogy mindig elmaradt. Nem vagyok müzlis, úgyhogy kicsit féltem tőle. Bár sima zabpelyhet néha szoktam eszegetni reszelt almához keverve.
Nekiálltam keresgetni a neten, hogy milyen lehetőségek vannak. A vegasztrománián találtam egy nagyon tetszetős megoldást: Banános zabkása. Gyorsan nekiláttam elkészíteni. Tényleg gyorsan ment, pár perc alatt elkészült. 1 adagot csináltam. 100 ml zabpelyhet megfőztem 100 ml vízzel és 100 ml tejjel. Raktam bele egy csipet sót. Mivel nem volt itthon méz ezért egy minurka (kb. szintén egy pici csipet) steviát . Összerotyogtattam és kész.Egy kis tálba szeleteltem egy fél banánt, rámertem a zabkását, a tetejét megszórtam fahéjjal és már kész is. A recept ajánl hozzá diót, most azt kihagytam. Az eredmény pedig egy igazán finom vacsora lett! Felbuzdulva a sikeren ma ebédre is készítettem egy adagot, csak azt majd nem banánnal, hanem egy kanál házi lekvárral fogom enni (nem sok cukrot használok hozzá, úgyhogy engedélyeztem:).
Nem igazán látszik, de ez egy banános-fahéjas zabkása:))
Örülök, hogy kipróbáltam!! Megtartjuk a zabpelyhet:) 
Azon felül, hogy finom, még egészséges is:
- Gazdag B vitaminban és E vitaminban
- Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne
- Növény létére nagy a fehérjetartalma
- Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert
- Ajánlott a fogyasztása bőr és emésztési panaszoknál
- Ajánlott továbbá kimerültség és fokozott stressz esetén
- Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket
- Természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni,
megszüntetni
- A rák megelőzését is elősegíti. Oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak
toxicitását. Emellett a benne lévő fitokemikáliák is rákmegelőző hatással bírnak.
-A zabpehely rendszeres fogyasztása jó hatással lehet az egészség megőrzésére, javíthatja az emésztést és a csontok, valamint erek általános állapotát. Fogyasztása minden korosztály számára kedvező lehet, de kisgyermekek, kismamák, és idős emberek táplálásában is kiemelkedő szerepet játszik.
(forrás innen)

2 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Kenyér, cukor nélkül. Nagyon durva. Persze ez a diéta lényege. A zabkásán már én is gondolkodtam, de olyan szörnyen néz ki. Most megint késztetést érzek a kipróbálásra. Majd beszámolok.

BoGyo írta...

Próbáljátok ki! Szerintem finom. Hasonlít egy picit a tejberizshez.,