2012. március 6., kedd

Semmiség

Eltelt a hétvége és elkezdődött megint egy új hét. Eszméletlen rohamtempóban telik az idő. 
Hétvégén vendégségbe mentünk, úgyhogy a tanyára nem jutottunk ki (sajnos). Helyette jobbra-balra rohangáltunk, hogy mindenkihez eljussunk időre. De persze a barátságokat is ápolni kell, nem morgolódom:)
Ajándékba sütöttem egy jó nagy adag sörkiflit és fel is avattam az egyik kosárkámat:)
Nem sokat hoztunk haza belőle:)
Végre elkezdtek csírázni a kis magoncaim. A mocsári hibiszkuszból 1 db mag kikelt szombaton (legalább is remélem, hogy az lesz és nem kevertem össze a mályvával:)! 
Szépen fejlődik. Tegnap este pedig kikelt mellette egy másik is, szegénynek egyelőre be van szorulva a feje a magba, remélem le tudja majd "venni". Az erkélyen lévő veteményes is mutat egy kis mocorgást. Az egyik tálban elkezdtek kibújni a saláta magok. De én barom elfelejtettem, hogy mibe mit vetette és most nem tudom, hogy a ruccola vagy a galambbegy sali kel:)) Na mindegy, hamarosan kiderül. Nem tudom mi lehet a tanyai magokkal, remélem ők is rohamtempóban nőnek:)
Tegnap volt kosárfonás. Szinte felesleges megemlítenem. Annyira dekoncentrált voltam, hogy inkább el se mentem volna, kevesebb kárt okoztam volna. Elkezdtem a füleskosárnak a copf szegését. Miután fél óra alatt vagy 6 vesszőt eltörtem és kezdhettem újra az egészet egy kicsit felszaladt a pumpa bennem. Nem sok választott el, hogy kivágom az egészet. Na, hogy lecsillapodjam nekiálltam az ovális kiskosár alapjának. Itt sem vittem végbe eget rengető dolgokat. Arra nem tudtam odafigyelni, hogy simán egymás után fonjam a vesszőket, örökké javítanom kellett, ronda is lett. Enyhén máshol járt az agyam. 
Az alap így készült: 7 rövid (kb. 10 cm) és 4 hosszú (kb. 20 cm) vesszőt fogunk. A rövideket középen bevágjuk és beléjük húzzuk a hosszú vesszőket. Majd elrendezzük úgy, hogy a 4 hosszú vessző szorosan egymás mellett legyen, a 7 rövidnél pedig 2-2 a szélén, a maradék 3 pedig középen egyenletesen elosztva. De a két szélső sem a legszélén, hanem olyan távolságra a végétől, mint a rövid pálca fele.
Csináltam egy rajzot, hátha így meg is lehet érteni:)
8 db vékony szálra lesz szükség. Majd párosával elkezdjük berakni őket (itt a vastag felükkel kezdjük). Ezt még egyszer meg kell néznem, mert nem emlékszem pontosan, hogy hova rakjuk be a vesszőket. A lényeg, hogy 2 sort simán fonunk, a majd elkezdjük nyitni a vesszőket. Ha elfontuk az összeset 2-2 szállal, sövényfonással lezárjuk. Én most eddig jutottam.
Az óra végére megint megpróbálkoztam a copf szegéssel, ismét sikertelenül, de szerencsére az oktató megszánt és megcsinálta, hogy haladjak végre. Tök nehéz ez a szegés. Teljesen belekeveredtem a vesszőkbe, hogy melyiket hova, mi mellé kell fektetni. Ahogy az oktató csinálta már értettem, de miután megpróbáltam, megint csak elvesztem a szálak között. A végeredmény egy majdnem kész kosár, sajnos nem 100%-ig saját munkával:(
Ahogy láttam így készült a copf szegés: a múlt órán visszahajlított 3-as vesszőket elkezdtük 2 előtt-1 alatt visszahajlítani (ez adta az alsó hullámot), majd miután kettőt így visszahajlítottunk a felül lévő 3 szálat lehajlítottuk a hármas szál mellé, majd megint alul 2 előtt-1 mögött hajlítás, majd a felső. Ez így leírva roppant egyszerű, meg mást figyelve is, de nekem az istennek nem akart sikerülni. Az elszegésnél pedig be kell bújtatni a már meglévő copfok közé a vesszőket, ahova amúgy is kerülnének. Na, ezt már nem tudtam nyomon követni. 
Remélem jövő héten jobban fog menni, mert most katasztrófa amit műveltem.

3 megjegyzés:

Juhmeli írta...

Ne búsulj a fonás miatt, vannak napok, amik így sikerülnek, vagy még így sem. A kosár pedig így is nagyon pofás.
Nagyon jó a vetésjelölőd, azt hiszem konvertálom helyi alapanyagokra az ötletet!

BoGyo írta...

Köszönöm! Egy megmaradt műanyaglapot használtam, ez bírja a strapát:)

csakBea írta...

Jó dolog ez a vessző fonás, sok hasznos dolgot ki lehet hozni belőle. A sörkiflik is jól néznek ki.