2012. március 26., hétfő

Tettünk-vettünk

Olyan szívesen meghosszabbítottam volna a hétvégét még 1-2 nappal:) Egy csomó mindent kellene csinálni a tanyát és egyszerűen nem jut rá elég idő. Mivel a kis páromnak el kellett utaznia és csak szombaton este ért haza, így csak vasárnap jutottunk ki. Vmint kijött hozzánk egy barát pár, úgyhogy emiatt sem tudtunk úgy haladni a feladatokkal. De sebaj, az emberi kapcsolatokat is ápolni kell, mint a növényeket:)
Így, hogy szombaton egyedül voltam, legalább otthon rendbe tettem mindent. Szokásos női elfoglaltságok:)  mosás, főzés, takarítás, vasalás:)
Valamint áttűzdeltem a paradicsom és büdöske palántákat. Még épp időben, kezdett túl hosszú gyökerük lenni, így is aggódtam, hogy nem lesz-e bajuk, de szerencsére nem rázta meg őket az tűzdelés. De legközelebb nem hagyom ilyen sokára a dolgot.
Egész szépen haladnak a kis magoncok. Bár az édesköményt és záporvirágot újra fogom vetni, mert nem keltek ki túl nagy számban:( De a többiek viszonylag rendben vannak.
Hogy vasárnap ne kelljen a főzéssel foglalatoskodni (a grillezés sztornózva lett) valamint a barátainkat is meg tudjuk kínálni valamivel (őket csak nem fogom diétára) előre megfőztem meg sütöttem egy kis sütit.

Zabpelyhes sütit szerettem volna készíteni (ezeket nagyon csípem), úgyhogy nekiálltam szétnézni a neten. Kicsivú kekszére esett a választásom. Egy icic-picit módosítottam a recepten.
Így készült:
20 dkg liszt
1 tk. sütőpor
csipet só
10 dkg zabpehely
25 dkg puha vaj
15 dkg barnacukor
2 tojás
4-5 kanál meggybefőtt (aprítóban kicsit megdaráltam) (nem volt itthon aszalt gyümölcs)
kb. 10 dkg dió (ezt is megdaráltam)
A receptben szépen le van írva, hogy külön-külön kikeverjük a hozzávalókat: Hm, hát én fogtam mindent és összekutyultam, nem kevergettem külön semmit. Így is rendben volt teljesen. Az összekeverés után picit beraktam a hűtőbe, hogy könnyebben tudjam a tepsire adagolni. Fogtam két kanalat és azzal gombócokat adagoltam. Kicsit lelapítottam a tetejüket és mehettek a 180 fok körüli sütőbe. Ott szépen ellaposodtak maguktól. Kb. 15-20 perc alatt megsültek. Két nagy tepsivel lett belőle. Mivel nem grilleztünk, ezért 1-2 darabot engedélyeztünk magunknak, így meg tudtam kóstolni. Finom lett, megtartjuk:)
Mindenhol látszik, hogy itt a jó idő. Valahol már nyílik az aranyeső, a levegőben virág illat terjeng, a madarak pedig hangversenyeznek. Imádom.
Nálunk is nyílik a nárcisz, virágzik az ibolya, a meténg, valamint picurka kis hagymás növényeink (ezeknek sajnos nem tudom a nevét).



Névtelen kis tündér
Sikerült kicserélni a szétfagyott wc-t, valamint a teraszra szereltünk fel futtató rácsokat a szőlőnek. Eddig anyukám gyönyörű madzagos technikájával voltak rögzítve a vesszők. Végre rendesen fog kinézni:) Miután elmentek a barátok sajnos már elég késő volt, de azért gyorsan nekiálltam megkapálni a málnát. A nyomi királydinnye itt érzi magát a legjobban. Ha száz szúrós kis dög nem állt bele a kezembe, akkor egy sem. De véremet nem sajnálva végül rendbe lett téve a málna:) Jövő héten folyt. köv. a szamócával, mert az is elég gázosan néz ki (nem tudom, hogy a gazok meddig fagyállók, de ez a mínusz huszon fok meg sem kottyant nekik).
A hétvége ajándéka pedig: egy búbos banka. Végre láttam egyet!!!!! Annyira gyönyörű volt, mint valamilyen egzotikus madár. Szépen szétterjesztett búbbal ücsörgött egy fa tetején. Komolyan mondom, hogy bearanyozta a napom:)
Az egyik kedvenc blogomról (Barangolások a Dél-Alföldön) berakok ide egy képet, tünemény egy madár.
A kép Müller Péter oldaláról származik

4 megjegyzés:

csakBea írta...

Szépek a virágaid! :)
Nálad megmarad a meténg? Egyszer "szereztem" egy kis tövet, de sajna kipusztult, azt hittem a homokot nem bírja.
Nálunk is repked néha búbos banka, olyan szép! Csak gyáva, és nem jön közel.

BoGyo írta...

Köszönöm. Érdekes a meténg, mert több helyre is ültettem, viszonylag azonos körülmények közé, mégsem egyformán fejlôdik. Szerencsére a tanya melletti virágágyásban és a vadszôlô alatt nagyon jól érzi magát. Érdemes vele próbàlkozni, mert iszonyat tempóban nô, ha jól érzi magát. Azt már tudom, hogy az örökzöldek alatt nem szeret lenni, legalábbis nálunk.
Én most láttam elôször viszonylag közelrôl ilyen madárkát, de teljesen elvarázsolt:)

Juhmeli írta...

A búbos banka tényleg nagyon szép, egyetlen egyszer futottunk össze vele egy kiránduláson nyolc éve. Máig emlegetjük. Olyan, mintha mesebeli lény lenne:)
A virágod, a kék fehéres középpel, talán hófény. Ellenőrizd le, ha tudod. Szépek a nárciszaid, nálunk most kezdenek rá.

BoGyo írta...

Köszönöm az azonosítást:) Megnéztem, stimmel!!!