2012. március 9., péntek

Nőnapi ajándékok

Tegnap nőnapra kaptam a férjecskémtől egy doboznyi növénykét! Úgy örültem neki:). Volt a dobozban 4 százszorszép és 4 db sziklakerti növényke, valamint egy nagyobb cseréptál. 
A kiválasztottak
A baumaxban vettük őket és még mindig morgolódom, hogy miért nem lehet ráírni a növényekre, hogy pontosan micsodák. Annyi van kiírva, hogy sziklakerti növények. Szeretném valahogy kideríteni, hogy mi a nevük és hogy szeretnek éldegélni. Félárnyékban? Napos helyen? Stb., stb. Tegnap kutakodtam a neten, de még nem jutottam semmire. Ha valamelyikőtök esetleg felismer belőlük kérlek segítsen!
Lefényképeztem őket külön-külön is, hátha jobban látszódnak.
Melindának hála, meg lett hogy ő egy tollas vagy zöld cipruska
Melinda és Bea segítségével felismerve: varjúháj
  
Melinda és Bea segítségével felismerve: borsos varjúháj  



Melinda segítségével meghatározva: kőtörőfű

A kompozíció
Nem bírtam megállni és beültettem őket a tálba. Egyelőre ebben fognak lakni. A százszorszépek pedig ma-holnap kerülnek az erkélyládába.
Szemügyre vettem a magoncaimat. El vagyok keseredve. A 2 db mocsári hibiszkusznak vélt magon kívül nem mozdul semmi. Az erkélyen pedig csak vmelyik sali mocorog, de csak minimálisan. A spenót és a másik saláta meg sem mozdul. Jó-jó, tudom, hogy hidegek voltak a héten, de akkor is:) A türelem nem az erősségem.

6 megjegyzés:

csakBea írta...

Nagyon szép ajándékot kaptál, ügyes férjecskéd van! Én is ilyen ajándékoknak örülnék a legjobban, de arra várhatok, elintézi azzal, hogy nem ért hozzá (mondjuk ez igaz). Na jó azért a csokinak is örülök :)
A növényeket én varjúháj féléknek gondolnám, de nem esküdnék meg rá. Nézd, ez borsos varjúháj: https://picasaweb.google.com/metikus/KedvencKepeim#5325999834392798722

esetleg nem ilyen valamelyik?

Juhmeli írta...

Jól mondod Bea. A második, harmadik szerintem is valami varjúháj, a negyediket pedig kőtörőfűnek gondolom. Az elsőt még nem láttam, de még körülnézek.

Juhmeli írta...

Az első esetleg valamilyen cipruska? Ez jutott eszembe róla. Meg az, hogy leld nagyon sok örömödet bennük! Szép egészséges növények.

BoGyo írta...

Nagyon köszönöm a segítségeteket!! Megnéztem a képet és egyezik:) Mindjárt neki is állok keresgetni a neten a varjúhájról.
Nem találkoztam még ilyen növénykével, mint az első. Vmiféle kis örökzöldre gondoltam én is. Nem értem, hogy miért nem használják a jelöléseket a cserepeken. Korábban legalább névvel ellátott cserépbe ültették a kis növényeket. Jaj, de tudom már! Nekik nem érdekük, hogy sokáig életben maradjanak a növények, mert esetleg megfelelően tudjuk tartani őket, hiszen akkor nem lesz elég vásárló!
Köszönöm még egyszer Nektek!!

Juhmeli írta...

Ez az egyik kedvenc oldalam, hátha segít: tollas cipruska

http://davesgarden.com/guides/pf/go/54978/#b

BoGyo írta...

Nagyon köszönöm! Tényleg szuper oldal! Én is találtam egy hasonlót, az meg zöld cipruska. De a lényeg, hogy cipruska az tuti!
Köszönöm, hogy utánanéztetek a problémámnak!