2012. március 19., hétfő

Végre kint

Már nyílik a törpe nárcisz!
Jó volt ez a hosszú hétvége. Gyorsan el is repült. Csütörtök-péntek otthon voltam anyumnál, neki segítettem rendbe szedni a kertet. Egész nap robotoltunk, de még mindig lenne mit csinálni. De azért már sokkal jobb a helyzet. Megmetszettem a szedret, ribizlit, málnát, úgyhogy a kezem úgy néz mi, mintha kakasokkal viaskodtam volna:)
Szombaton otthon takarítottam, ablakot pucoltam. Teljesen meg vagyok lepődve, hogy még nem esett az eső:) Rendszeres, hogy ablaktisztítás után pár órával a semmiből előkerült felhőkből lesz egy kis égszakadás-földindulás. El sem hiszem, hogy most nem:)
Vasárnap pedig végre kijutottunk a tanyára. Ott is volt tennivaló bőven. Tovább bontogattam a virágoskerteket, a nyominger vakond jól szétdúrta őket, úgyhogy lesz még dolgom bőven. Megmetszettük a csemege szőlőt, gereblyéztünk stb.stb. Valamint a kis veteményes mögött hiányzott a sövényből 12 leylandi, most ezeket is sikerült megvenni és elültetni.
A virágok őrült tempóban nőnek, a rügyek is duzzadnak szépen. A rózsákért viszont aggódom. Elég rosszul néznek ki. Sok rügy elfagyott rajtuk:( Remélem azért lesz belőlük valami.
Jó messziről sikerült lefotóznom a kis fákat:))
A kis magok is elkezdtek mozgolódni. Már látszik a spenót, ruccola és a mák. Már csak a galambbegy salinak kell belehúzni. Azért levonhatom azt a következtetést, hogy nem szabad máskor ilyen korán elvetni őket. Szegények gondolom cidriztek a földben:)
A veteményesben az ősszel ültetett földieper nagy része kifagyott, valamint a régebbi tövek is elég gyeszurán néznek ki, pedig be voltak takarva:( Ez az iszonyú hideg semminek nem tett jót:(
A kis ibolyácska
A hideg által okozott károkat folytatva ráeszméltünk, hogy szétfagyott a wc:(((( Pedig öntöttünk bele fagyállót is, nem segített:( Úgyhogy még cserélni kell:=(
Na mindegy, egyszer majd kiegyenesedik minden.

2 megjegyzés:

csakBea írta...

Ú, szívás ez a vécé ügy... Olyan sokaktól hallom most, hogy szétfagyott a csap, meg ilyesmik.

Sosem hallottam még ez a "gyuszerán" kifejezést, de nagyon tetszik , meg fogom tanulni :))

BoGyo írta...

Gyeszura (gyenge), gyeszurán (gyengén) :))) Lehet, hogy csak családi költemény, de sűrűn használjuk:))